Paketkalender och recap

Jag & Vi / Permalink / 3
Vart tog veckan vägen? Helt seriöst alltså, den bara försvann verkar det som. Men det är kanske så det är i December, att veckorna bara flyter iväg och så är det jul, nyår och så börjar nästa år innan man ens har hunnit tänka på det?
 
Oavsett om det är så eller inte, så har den här veckan förflutit otroligt fort, och jag förstår knappt att det är fredag redan! Idag går jag i skolan mellan 8 och 17, och därför införskaffade jag en del proviant igår efter skolan. Jag har alltså bunkrat upp med saker att äta för att hålla blodsockret och förhoppningsvis koncentrationen uppe. Om det funkar? Det tvivlar jag på, men föreläsningar hela dagen är det i alla fall, och de verkar spännande också!
 
 
Sen tänkte jag prata lite om det där med paketkalender! Ni som följt mig länge kanske har koll på att jag varje år får små paket varje dag, och även ger Eric små paket? Om inte så har vi alltså en liten paketkalender vi fixar åt varandra! I år har vi en budget på 20 kr per dag, eller 480 för hela månaden, och det har fungerat otippat bra att hålla den faktiskt.
 
För en gångs skull är jag ute i ganska god tid och har bara 4 paket som fattas och ytterligare 3 som inte är inslagna - tackar mig själv för att jag började planera i augusti i år och inte november som tidigare år, haha. Hittills har han fått en sovmask med roligt motiv, ett lypsyl, en handkräm och idag får han en fotoremsa han kan ha som bokmärke! Lovar förresten att sammanfatta årets paketkalender och tipsa om saker man kan lägga i en sån till kommande år.
 
Nu är jag dock nyfiken - vad gör ni i helgen? Har ni storslagna planer på fester och middagar och adventsfikor, eller tar ni det lugnt i regnrusket och stormen med böcker, filmer och mys? Berätta vettja!
#1 - - Sandra Leone:

Fy vad mysigt!

Svar: Ja, åh, det är det verkligen! Älskar att ha paketkalender!
Beatrice Hallberg

#2 - - Alicia:

Min kommentar verkar inte ha gått fram! Jag tycker de blev så himla läckra - kul att en kan göra dem med så enkla medel. Jag blev bra sugen på att glittra allt möjligt!

Svar: Jag är också sugen på att glittra allt möjligt! Men jag har en känsla av att Eric är lite trött på glitter ;)
Beatrice Hallberg

#3 - - Alicia:

Fasteeeh nu ser jag att jag är på fel inlägg haha... Förlåt!

Svar: Åh, haha! Men tack ändå för den fina kommentaren!!
Beatrice Hallberg

Till top