Min nya lilla bebis!

Köpt & Fått / Permalink / 1
Jag skrev ju litegrann i inlägget till Monthly Makers att jag köpt mig en scanner. Och den tänkte jag visa lite mer av!
 
 
Jag satt länge och jämförde modeller, märken och sånt där viktigt, men bestämde mig till slut för att jag ville ha en Canon, eftersom det är det märke både skrivaren och min kamera är från. Jag är van vid Canon och trivs med Canon, helt enkelt.
 
 
Den här modellen heter Canon CanoScan LiDE 120. Den är lite billigare än LiDE 220, men passar mig perfekt. Enda skillnaden är i princip någon millimeter på storleken samt upplösningen. Jag bestämde helt enkelt att jag hellre har en, och att den funkar, än att den är det senaste och dyraste. Även om jag kanske får kompromissa en minimal del på just bildkvalitét.
 
 
Den har mängder av bra små grejer, men jag har bara testat Auto Scan än så länge. Det går fort, är smidigt, och funkar fint!
 
 
Så nu kanske ni får se fler roliga grejer! Har ju en del gamla collage som varit svåra att fota av, och ibland ritar jag, fast det har jag aldrig visat förut. Ändring på det, säger jag!
#1 - - Maria Ekblad:

Åh jag köpte också en scanner för ett tag sedan. Jag använder den inte så ofta men väldigt roligt att ha till teckningar och gamla foton :)

Svar: Ja, men det kändes på tiden efter att ha suktat efter en i ett par år! :) Kanske inte heller kommer använda den varje dag eller ens varje vecka, men det är ändå bättre att ha när man behöver den! :)
Beatrice Hallberg

Till top