7 saker jag gillar denna torsdag

Tips & Guider / Permalink / 2
 
Grymma Rebecca har gjort en liten grej som hon kallar Tre om dagen, där hon fyller tre sidor i en bok varje dag. Nu har hon filmat alla böckerna, som ovan. Det här är min favorit, men 4 andra finns att hitta på Vimeo eller hennes blogg!
 
 
 
Mitt dröm-objektiv just nu, ett av Canons nya, som jag tänkte investera i längre fram i vår. Finns snart ute på bland annat NetOnNet!
 
 
 
Mikaela är först ut av oss i Monthly Makers att dela med sig av sin pappers-kreation! Ni hittar fler varianter på hennes blogg, här.
 
 
 
Jag ska försöka undvika socker så gott det går, men det blir kanske lite svårt när det delas så fantastiska recept som det här ovan - Nutellamaränger. Receptet hittar ni här.
 
 
 
Något annat jag har lite cravings efter är nya kläder, och jag överväger allvarligt att köpa den här snygga bodyn från Monki! Ni hittar den på deras hemsida, här.
 
 
 
I Augusti släpps en ny tidning, Historiskan, som kommer ha fokus på kvinnor i historien! Man kan förbeställa nummer redan nu, som man får ett par dagar innan den släpps i butik, men det kan ju vara värt det. Första numret tar bland annat upp Sufragetterna och kvinnor som stred i Spanska Inbördeskriget. Låter superspännande!
 
 
 
Sist, men inte minst, ville jag tipsa om att Bluebox fått in en del nyheter. Jag skulle inte säga nej till något av det på bilderna om man säger så. Här visar de sina nyheter!
#1 - - Mikaela:

Massa fina saker! Och tack för länk :D Vad är det för speciellt med just det objektivet du är sugen på? Och vaaa visste inte att bluebox hade så fina grejer, dags att börja öppna nyhetsbreven från dem och inte bara slänga i papperskorgen direkt!

Svar: Varsegod hörru, älskar ditt bidrag!? Egentligen är det ingenting speciellt med objektivet, förutom att det är fast = vad jag gillar. Sen är det litet och tyst och i princip samma som jag har fast inte lika inzoomat vilket gör att jag kan ta bilder på närmre håll utan att det blir så himla mycket närbild av det och slipper backa typ 50 meter för att få med allt, hehe. :DOch ja! Älskar Bluebox, men hittade först i November och beställde lite grejer därifrån till julklappskalendern, men ska beställa lite annat fint snart!
Beatrice Hallberg

#2 - - Daisy:

Vilka bra tips!

Svar: Tack, kul att du gillar dem! :)
Beatrice Hallberg

Till top