En fin gårdag

Malmö / Permalink / 9
Jag tänkte att jag skulle testa en sån där ett foto i timmen-grej, som jag aldrig lyckats med innan eftersom jag alltid glömmer att ta kort när jag gör småsaker. Så igår bestämde jag mig tidigt för att bara göra det, och det funkade faktiskt otippat bra!
 
 
10.30 Här någon gång vaknade vi (fast vi hade satt larm på 9.00), och Kajsa sträckte på sig på luftmadrassen tills hon bokstavligt talat ramlade av den.
 
 
11.10 Vi gjorde en enkel hallon-mango-banan-apelsin-smoothie och drack genom randiga papperssugrör. Pratade vegtarisk mat, dagens planer och roliga London-grejer.
 
 
12.05 Vi gick mot tåget som var inställt så vi fick vänta på Triangeln i 20 minuter. Vi skulle alltså till Lund! Kajsa fick posera i regnet med paraply. Och så pratade vi säkert också en massa, men om vad jag har glömt nu.
 
 
13.00 Vi gick mot AF-borgen för att leta kurslitteratur och spenderade säkert en halvtimme eller mer där inne. Köpte till slut en av mina böcker, den billigaste, och drömde om evinnerligt med pengar så att kurslitteraturen inte skulle vara så dyr.
 
 
14.00 Vi gav upp och gick ut i regnet igen. Tog en sväng på fina smågator mitt i centrum och letade upp byggnaden jag ska börja i på måndag. Först gick vi fel, men sen guidades vi rätt av receptionisten i byggnaden på andra sidan gatan. Så nu hittar jag förhoppningsvis! Sen gick vi mera, med siktet ställt på mat...
 
 
15.05 St. Jakobs Stenugnsbageri! Där vi åt varsin grillmacka, Kajsa en veg-variant och jag en nästan likadan fast med lite annan smaksättning och skinka också. Och så drack jag Earl Grey och vi satt och pratade i nästan en timme innan vi gick ut i ett blåsigt och regnigt Lund för att ta tåget tillbaka till Malmö.
 
 
16.30 Där vi först gick och letade efter ett läppstift åt Kajsa på Kicks, men inte hittade något. Och sen gick till TGR för att köpa en anteckningsbok och kollegieblock till mig + en receptbok till Kajsa som jag ska fylla med mina bästa vego-recept! Sen gick vi hem och fikade på Karlsbaderbullar som vi köpte med oss hem från cafét. Nu var Eric också med, som hade suttit och pluggat nästan hela dagen.
 
 
17.30 Sen gick Kajsa för att ta tåget hem till Falkenberg och jag satte mig och planerade, skrev och skrev in recept i receptboken. Där satt jag i rätt många timmar medan Eric lagade mat åt oss och det blev...
 
 
 
20.30 Indiska linsbullar med myntayoghurt! Receptet är taget direkt från Bonniers Vegetariska Kokbok, och vi valde pitabröd i stället för naanbröd, men whatever. Sen återgick jag till datorn, skrev och planerade mer och lyssnade på poddar. Som vanligt, med andra ord.
 
Vad gjorde ni? Något roligt? Något tråkigt? Berätta!
#1 - - Mathilda Brådhe:

Men MUMS! Det där sista receptet ska jag helt klart laga snart!

Svar: Ja, alltså helt fantastiskt gott! Tipset är dock att göra bullarna kanske hälften så stora som våra, helst mindre, haha. Tog forever att få färg på alla, och då var de ändå inte klara i mitten........
Beatrice Hallberg

#2 - - ISA:

Vilken mysig dag! minus regn dårååå.

Svar: Ja, alltså så himla mysig! Egentligen var regnet också okej, det var mer att det blåste så paraplyerna nästan gick sönder som var jobbigt, hehe.
Beatrice Hallberg

#3 - - VERONICA - fashion blog:

Härliga bilder tjejen! :) Jämt så fina! Ha en superfin lördag, kramar!

Svar: Åh, men tack så jättemycket!
Beatrice Hallberg

#4 - - frida:

sv: den bokhyllan står i vårt vardagsrum! om du undrade var själva hyllan kommer ifrån så är den byggd av nån släkting och går tyvärr inte å köpa :(

ååå vad bullarna ser goda ut, både linsbullarna och de söta bullarna!!

Svar: Åh, mysigt med en så bra bokhylla hemma! Har visserligen många bokhyllor hemma hos mina föräldrar, men de är inte så fint överfyllda som era!
Och ja, båda bullarna var otroligt goda! Dock blev linsbullarna så himla stora, så man orkade typ två, haha. :)
Beatrice Hallberg

#5 - - Mikaela:

Nu svarar jag vad jag gjorde igår istället för vad jag gjorde i torsdags :) Det var sista dagen på naturvårdskursen, så vi hade redovisningar i princip hela dagen. Jättekul att få höra vad alla andra i klassen gjort på sin praktik, var väldigt olika! Sen så hann jag bara vara hemma drygt en timme för att slänga i mig lite mat innan vi skulle ut på nationspub, så jag spenderade kvällen med att dricka rödvin och en dåligt gjord appletini med andra biologstudenter från olika klasser. Mycket trevligt!
Låter som du hade en minst lika trevlig torsdag :D

Svar: Oj, men wow. Glömmer hela tiden att du pluggar i Uppsala och att det dessutom inte är något jättekreativt, haha. Låter dock som en intressant och fin dag (- dålig appletini då)! Och ja, min dag var faktiskt otroligt fin! :D
Beatrice Hallberg

#6 - - Sandra Leone:

Det är så trist att lägga pengar på studentlitteratur tycker jag.
Linsbullarna ser fantastiskt goda ut!

Svar: Ja, och dyrt... Jag valde att köpa den billigaste boken, och den kostade 99 kr.... Och linsbullarna var supergoda! Lite stora, så man orkade ca 2, men annars så!
Beatrice Hallberg

#7 - - Mikaela:

Haha nej, det är inte så kreativt alls, men djur och natur <33333 (och lite mindre <3 på kemi, bakterier, genteknik och cellbiologi) Ska skriva min kandidatuppsats nu, lite smått livrädd!

Svar: Haha, åh, det låter ändå rätt nice! Min pojkvän pluggar ju kemi, men jag är sådär lagom intresserad..... Känner att den mer hum/sam-inriktade delen av plugg är mer min grej, haha :)Tror att din kandidatuppsats kommer gå fint, pepp pepp!
Beatrice Hallberg

#8 - - millie ❀:

biffarna ser sjukt goda ut, ska testa dom! : )

Svar: Ja, det var dem! Dock sjukt mättande verkligen, så well, man orkar inte så många! :)
Beatrice Hallberg

#9 - - rebeccafornstedt.blogg.se:

Vilket roligt och kreativt inlägg! Det gäller att man gör en sån när dagen har en full agenda ;P

Svar: Tack, kul att du gillar det! Det är dock inte jag som kan ta åt mig äran för upplägget, jag vet inte ens vem som började med det faktiskt. Men ja, det är värt att försöka göra när man vet att man ska göra saker! :)
Beatrice Hallberg

Till top