Ett inköp

Köpt & Fått / Permalink / 7
Igår bestämde jag mig för att göra två saker: måla om en ram (det får ni se imorgon) och att gå till Triangeln och köpa saker att göra något av. Så jag tog med mig Eric ut i den, i alla fall då, lysande solen. Inte för att det är långt dit, men för att allt blir roligare med sällskap. På Triangeln finns nämligen två av mina absolut bästa affärer - TGR och Søstrene Grene!
Båda är i princip lågprisbutiker där det finns mycket pyssel- och konstnärsmaterial, roliga prylar, lite inredning och ca allt man behöver för att slå in paket eller bara allmänt ge bort saker. Tänkte visa lite vad jag köpte! (Och vad Eric köpte, som vi ska ha här hemma)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På bilderna finns: En låda vi ska ha ljus i, en skalpell med refill-blad (!), fina silvriga kuvert och en passare. Sen är det fyra ark med bokmärken och en broderiring. Ett tre-pack med fina papper, samt tre olika sorters ark med mönstrade papper och tre sorters klistermärken. På sista bilden är det tre inslagspapper och två ark med klistermärken. Ungefär hälften är från TGR och den andra halvan är från Søstrene Grene. Tror att allt från TGR har deras märke på sig utom tre-packet papper och bokmärkena.
 
Och vet ni vad? Även jag, som inte har världens största budget, har kunnat köpa allt det här. Vilket ju är så himla skönt! För allt det här betalade jag faktiskt mindre än 200 kr.
 
Nu kanske ni funderar på vad jag ska ha allt till? Jo, det mesta ska ju användas till Monthly Makers, såklart! Vet ni inte vad det är kan ni klicka på ikonen här till höger. Temat den här månaden är ju papper, och det är precis vad jag hoppas på att jag ska kunna använda mycket av!
Hur är det med er? Har ni börjat än? Funderar ni på vad ni ska göra kanske? Allt som krävs är ett papper. Oavsett om det är inslagspapper, skrivarpapper eller tidningspapper, designade tapeter eller något annat gjort av papper, så kör vettja!
#1 - - Sandra Lundin:

Åh, har knäckt alla mina blad till min skalpell så jag måste också köpa ny. Tack för påminnelsen! Ska bli så roligt att se vad du knåpar ihop :)

Svar: Heh, hoppas innerligt att inte min knäcks så fort då! Ska bli roligt att se vad du hittar på också! Själv sitter jag mest på pinterest och hoppas på att hitta något jag känner att YES! Det där vill jag testa, annars har jag en grej jag tänkt göra oavsett som blir min backup.... :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Queen of Kammebornia:

Underbart! Vad roligt det är med vackra papper och bokmärken!

Svar: Ja! Det är sannerligen helt underbart. Minns mina enorma bokmärkes-samlingar från när jag var yngre, allt är fortfarande kvar där hemma i flickrummet.
Beatrice Hallberg

#3 - - Jess:

En sån där hobbykniv har jag velat införskaffa en tid nu, tycker det är så fint med olika mönster skurna i papper. Önskar TGR fanns här i Skövde, det är verkligen en kul butik :)

Svar: Ja, jag har funderat ett tag på att köpa en, så när jag letade material passade jag på! Synd att det inte spridit sig så mycket uppåt i landet än, men du kanske har möjlighet att åka till antingen Gbg eller Sthlm? Vet inte riktigt hur lång tid det tar från Skövde, heh... Men det är en bra butik, det är det! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Sandra Lundin:

Kanske ska förtydliga att jag dragit åt skruvar och liknande med mina blad så jag får skylla mig själv ;)
Hoppas du hittar den där perfekta grejen då annars blir nog din backup minst lika bra!

Svar: Haha, okej då, kanske att mina håller för det jag tänkt testa då ;) Tror nog att min backup blir bra, för den gör jag oavsett det "perfekta" eller ej!
Beatrice Hallberg

#5 - - Ida:

Så roligt med pyssel!:)

Svar: Ja, det är väldigt avkopplande! :) Även om jag försöker sluta använda just ordet pyssel. :)
Beatrice Hallberg

#6 - - Mikaela:

Men vaaaa jag såg ingen broderiring på mitt TGR idag, annars hade jag lätt också köpt en sån! Min bra skalpell är på vift någonstans, men jag hittade en sån där lite grövre skalpellgrej som man skär upp paket med som jag använde istället igår :) Bokmärken var ju en fantastisk idé, jag tog hit mina gamla album jag hade när jag var liten för typ ett år sen men har inte använt de till någonting än!

Svar: Åh, nej, den är från Systrene Grene! Skrev jag TGR? Jag får gå in och kolla, hehe. Du menar typ en mattkniv? Har ett par såna också, som jag använt förut när jag skurit i papper, men känner alltid att de fastnar, river upp kanterna och sådär, så ska testa nu med skalpellen och hoppas den är bättre! Önskar jag hade mina 5 fullproppade bokmärkes-album här också, men skulle nog bara bläddra och vägra använda, sparade i flera år för att få ihop dem, haha. :)
Beatrice Hallberg

#7 - - Mikaela:

Det var nog jag som läste lite för snabbt :) Jag tror den är nåt mellanting mellan skalpell och mattkniv? Den är grövre men inte jättegrov typ :P Det gick helt okej, men skalpellen är lite smidigare :) Åh, när ska man blogga om sitt pappersskapande då? Jag vill helst vänta lite till tror jag men är så sugen på att slänga upp det nu direkt :P

Svar: Jaha, dåså, haha. Ja, men jag tror jag vet vad du menar! Skalpellen är mycket smidigare oavsett känner jag! :)Åh, men blogga nu vettja! Du kan ju alltid vara först liksom ;) Själv har jag inte ens börjat, men funderar på att bara vika lite origami för att få kläm på det där med just pappret... :D
Beatrice Hallberg

Till top