Left overs

Left Overs / Permalink / 1
Jag tänkte vi kunde ta en liten titt på sånt som liksom inte hamnat här innan, av olika anledningar!
 
 
Vi fick en jättefin ljusslinga i julklapp av Erics morbror och moster! Numera hänger den på klädställningen, men först när jag hade satt ihop den låg den i sängen ibland och på sängbordet ibland och sådär ni vet. Oavsett är den underbar och superfin!
 
 
Jag började på ett litet broderi. Faktum är att ni snart kommer få se det färdigt, för jag har inte särskilt mycket kvar! Håll ut, men andra ord.
 
 
Jag köpte saker till skolan. Bland annat ett nytt block, en almanacka, pennor och ett nytt pendelkorts-fodral. Och ett läppstift! Men tyvärr syntes färgen lite lite, så ska se till att köpa mig en bra läppenna i samma färg, så visar jag kanske sen!
 
 
Testade min nya skalpell och gjorde trianglar. Resultatet? Sådär. Får öva helt enkelt! Förutom att det inte blev så himla bra var det ju roligt i alla fall, så fram med skalpellen oftare!
 
 
Ett litet mellanmål jag åt någon ledig dag. Earl Grey Citrus och ett klyftat äpple. (OMG, godaste äpplet jag ätit typ. Så himla sött och krispigt och ah. Och nu finns inte den sorten kvar </3)
 
 
Och så en från i lördags när vi blev bjudna på italiensk mat och skjutsade till IKEA av Erics föräldrar! De hjälpte oss att få hem två enorma lådor med varsin skrivbordsstol. (Bara en vägde 17 kg, så vi kunde inte ta dem på tåget eller bussen) Sen visade det sig att hälften av skruvarna var fel sort, så vi fick åka tillbaka med dem. Problemet? De var slut på IKEA också, så först igår fick vi hem skruvarna på posten och så skruvade vi ihop stolarna! Så nu har vi varsin extremt bekväm skrivbordsstol att sitta på.
 
Vad har ni för er? Som jag skrev igår så har jag en del plugg och så vaktar vi barn senare i dag. Ska bli supermysigt, älskar den där gosiga lille pojken!
#1 - - Linn :

Haha lustigt, jag testade på broderi igår! Vi är synkade. Eller fick du också inspiration av Fridas broderi på insta?

Svar: Åh, roligt ju! Jag har iofs jobbat på detta nu sen... mitten av Januari kanske? Och har broderat en del förut, men aldrig något såhär som blivit färdigt! Har inte sett det, vad har hon broderat!? Måste in och kolla, hehe.
Beatrice Hallberg

Till top