En Och En Halv Mil På Cykel

Falkenberg / Permalink / 4
 
Igår tog jag och mamma en cykeltur med enda målet att hitta och plocka några fina lupiner. Det blev ca 1,5 mil tur och retur.
 
 
Vi stannade efter min plan på andra sidan vägen från Laxbutiken här i Falkenberg, där jag otroligt nog aldrig varit inne och ätit. Det är nog relativt omöjligt att ta sig över vägen med cykel, men jag har faktiskt aldrig testat.
 
 
 
Vi hittade lupiner! De hade slagit ut sådär perfekt som jag hade hoppats på, och vi tog med en liten bunt i cykelkorgen.
 
 
Kanske inte den charmigaste utsikten, men cykelväg finns det minsann hela vägen!
 
 
 
På vägen hittade vi även lite smultron, om än rätt omogna än så länge. Varsitt hittade vi och åt, så himla himla gott!
 
Mest av allt var det superskönt att fått cyklat igen, särskilt en så lång sträcka. Det är inte riktigt samma sak i Malmö, där man ändå får cykla en rätt bra bit för riktig natur. Här hemma i Falkenberg kan man cykla ca 5 minuter, valfri riktning, och ändå hitta orörd natur. Det är faktiskt en av få saker jag kan sakna i Malmö, och som jag brukar försöka utnyttja när jag väl är i Falkenberg.
 
Har ni gjort några utflykter på sista tiden? Eller bara några turer ut i naturen? Tell me in the comments!
#1 - - Stina - Tillvaron.se:

Men alltså wow vilket lupinhav! Så himla vackert!

Svar: Jaa, älskar det! Det är så längs med måååånga backar runtomkring stan faktiskt, på flera ställen nästan mer än här på bilderna!
Beatrice Hallberg

#2 - - Vajb:

Så somrig och härlig utflykt! :)

Svar: Ja, verkligen! Himla härligt! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Jess:

Tänka sig, där har jag minsann jobbat en sommar ;) Saknar också naturen i Falkenberg med omnejd, känns skönt att vi ska hem en sväng över midsommar :)

Svar: Nämen jaså!? Kul ju! Och hoppas då att det inte regnar på midsommar, det har det ju trots allt gjort de senaste åren, haha. :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Sandra Lundin:

Superhärlig cykeltur ju! Och smultron <3 De första röda bären har börjat visa sig ute i min trädgård men jag sparar dem till imorgon ;)

Svar: Ja, verkligen! Åh, smultron, saknar så att ha minsta lilla plats att odla riktiga ätbara saker på!
Beatrice Hallberg

Till top