En Västkustsk Solnedgång

Falkenberg / Permalink / 3
 
När jag var hemma förra helgen, så fick jag för mig en kväll att jag och mamma skulle åka ner till piren för att fota solnedgången. Så det gjorde vi!
 
 
Längst ut på piren vid stranden finns en liten grillplats, och på andra sidan mynningen av Ätran ligger båtvarvet. Bland annat finns det en liten extra pir ut, som jag inte riktigt vet vad den är till för. Den gick vi ut på.
 
 
 
Solnedgången var sådär magisk som den mest bara är på Västkusten, och jag hade saknat den något oerhört. Här i Malmö ser man ju trots allt till Danmark när man tittar ut mot havet, och det gör man i princip hela Skåne. Det är något helt annat om man står på de flesta stränderna i Falkenberg.
 
 
Men allra mysigast var det att få umgås lite med mamma igen. Här är en mysig bild på henne!
 
När ni läser detta sitter jag på tåget hem till Falkenberg igen. Imorgon är det Pridefestival i stan, och på tisdag kommer Eric också upp några dagar. Sen stannar jag, för att jobba och sådär. Jag berättar mer när jag är framme!
#1 - - Mikaela:

Det ser verkligen inte likadant ut här på östkusten! Men vi har fina soluppgångar över Östersjön i alla fall :)

Svar: Haha, nej, visst gör det inte!? Älskar soluppgångar, men det var länge sen jag orkade upp såpass tidigt att jag kunde fotografera någon, hehe. :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Fast då är man ju sällan vaken....

#3 - - ISA:

jag ryser!! på riktigt. För jag älskar solnedgångar SÅ mycket! fint.

Svar: Åh, men haha, jag som bara är så van vid sånt här? Älskar dock solnedgången just i Falkenberg, eftersom den alltid har så fina färger!!
Beatrice Hallberg

Till top