Monthly Makers Juni: Mönster!

Monthly Makers / Permalink / 3
Månadens tema för Monthly Makers är, som ni kanske sett hos Sandra, Mönster! Det blev framröstat av er som läser våra bloggar dessutom, och jag är faktiskt riktigt glad över valet! De flesta av värdarna verkar dock inte så himla glada, eftersom det är ett sånt brett tema. Men jag gissar också på att alla kommer att göra helt otroliga saker i slutändan.
 
Jag har i alla fall satt ihop en liten moodboard, som jag hoppas peppar igång er allihop att börja skapa på det här temat! För i princip allt går ju trots allt att tolka som mönster!
 
 
Man kan till exempel måla på glas, musmattor eller tavlor. Man kan också måla på paraplyer eller glasunderlägg, eller varför inte brodera? Man kan brodera på en superbillig matta från IKEA, eller bara brodera något efter ett mönster. Man kan virka eller sticka mönster, om man känner att man har tid! Eller kanske vika figurer i papper, som ju har geometriska mönster överallt! Man kan jobba i tyg och sy något efter ett mönster, eller kanske ett lapptäcke enligt ett mönster, eller något i ett mönstrat tyg? Man kan även göra mönster i trä/lera/metall och bränna in mönster i köksredskap eller på blyertspennor, eller lite vad som helst i trä.
 
Kort sagt kan man i princip göra vad som helst. Och det är det jag tycker är så roligt med det här temat! Själv har jag tänkt att göra en sak jag velat göra ett bra tag, men som kräver ett strykjärn. Så det blir förhoppningsvis klart om några dagar!
 
Monthly Makers är ett initiativ till skapande och kreativitet, skapat av mig, tillsammans med dessa 11 andra fantastiska bloggerskor: SandraMikaelaAliciaJessica AndersdotterJessica KarlssonAgnesElsa MariaEmelieAnnicaAnna María & Beata.
 
Nu tycker jag vi kör igång och skapar riktigt mycket i sommar, det är ju trots allt mer ledig tid för de flesta när kvällarna är ljusa och varma! Sitt ute och pyssla och greja, i den mån det går! Eller gör det en regnig dag samtidigt som det går en film på TVn eller datorn, allt funkar när det är sommar.
#1 - - Alicia:

Så mycket fint! Jag tror jag är klar nu - måste bara fotografera av. Svåraste månaden hittills - men å andra sidan kunde jag göra precis bara det jag hade lust till och sen stoppa in det i temat. Så det gick ju ändå :)

Svar: Jaa, visst är det!? Åh, avundsjuk jag blev nu, jag har haft så himla mycket att göra att jag knappt haft någon tid till det här alls - himla jobbigt. Men är nyfiken på vad alla andra gjort hittills! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Tanten:

Gud vad fina Ikea-pallarna är!

Svar: Ja, eller hur! Är pepp på att måla om min också!
Beatrice Hallberg

#3 - - Anonym:

Jag är också peppad på temat, men tycker det är svårt. Extra svårt är det för att jag befinner mig utomlands borta från alla mina vanliga skapar-grejer. Men jag kommer såklart försöka ändå!

Svar: Åh, utomlands kan ju vara fint ändå! Man kan ju alltid fota mönstrade golvplattor och göra ett collage i mobilen eller så! Ett bidrag är ju ett bidrag oavsett hur stort eller litet!
Beatrice Hallberg

Till top