Vi Åkte Till Liseberg!

Resor & Utflykter / Göteborg / Permalink / 4
 
I förrgår, alltså dagen innan midsommar, var en dagstur till Liseberg inplanerad! Jag och Eric åkte först med tåg, och de andra kom efter några timmar senare i bil. Vi tog spårvagnen (så exotiskt, hehe) bort till Korsvägen och köpte varsitt åkpass.
 
 
Mest hann vi väl med Jukebox och Slänggungan och ett varv i Sagoslottet innan de andra kom, men det räckte gott och väl! Här tänkte jag ta *artsy* bilder på Eric, och det gick ju rätt kasst egentligen. Det här är en av kanske, kanske 2 som är skarpa alls, på något som inte är någons rumpa och ben rakt underifrån, haha.
 
 
 
Sen blev det glasspaus! Vi äter egentligen inget sånt här alls i sommar, men vi firade att jag fått jobbet i sommar! Och så bestämde vi att glass, det får man visst äta någon gång i veckan när det är sommar.
 
 
Det här kortet är taget kanske 20 minuter innan jag försöker springa upp i trappan till Lisebergsbanan (självmord, om ni inte varit där, eller som jag har glömt bort att den trappan är superbrant och inte alls smart att springa i i halvblöta skor) och ramlar och slår i knät och skapar upp en del av smalbenet. Så vi åker, och så en timme senare när jag försökt tvätta av med vatten på toa så hittar vi Service-centrat mitt i (ligger mitt emot Ponnykarusellen om ni som jag förtvivlat letar i appen och inte hittar!) och så fick jag lite förband runt för att stabilisera.
 
 
Sen tog jag tydligen inga bilder på ett par timmar, för de sista bilderna är från kvällsmaten på Stjärnornas Krog! Otrolig god Sommar-hamburgare som rekommenderas varmt om man har sisådär en 200 spänn över. Pommesen är to die for, helt ärligt.
 
Och så åkte vi ett par vändor till i Jukebox och sen åkte vi bilen hem!
 
Har saknat att åka till Liseberg, upptäckte jag när jag var där. Vi hade tur med korta köer pga valet av dag och vädret, och därför hann vi åka ganska mycket på bara några få timmar. Men det är verkligen så så värt pengarna, för det är ju en riktig upplevelse!
 
Har ni varit på Liseberg? Eller är det för långt att åka för en majoritet av er som läser min lilla blogg?
 
 
#1 - - Ellen Gräntz:

Så mysigt med Liseberg ju, jag var där för en månad sen :)

#2 - - Sandra Leone:

Jag är nästan uppvuxen på Liseberg så tyvärr har jag tröttnat lite men deras julmarknad missar jag sällan. Den är ett jättetips!
Vad fint ni såg ut att ha det och glassen är att dö för!

Svar: Åh, ja, Jul på Liseberg är ju så himla fint! Har bara varit där två gånger, men det är det väl värt!
Beatrice Hallberg

#3 - - Mikaela:

Det är ju lite närmare till Grönan härifrån, och där har jag faktiskt jobbat två somrar! Men har varit på Liseberg två gånger när jag varit i Göteborg och jag älskar det! Bergochdalbanorna där borta är ju kanske liiite bättre än på Grönan, men jag tycker att servicen överlag är mycket bättre på Grönan. När jag var på Liseberg sist med ett gäng grönan-kollegor reagerade vi alla på hur loja och uttråkade i princip alla i personalen verkade, ingen som log knappt. Och det bidrar ju också till upplevelsen i en nöjespark tycker jag!

Svar: Åh, jag som mest tycker Grönan är så överskattat, hehe. Gillar dock Lustiga Huset, eller heter det så!? När man väl fått kläm på hur man tar sig upp och in så går det ju så himla fort!Och trist med kass service när ni var där... Hon som la om mitt knä var kanske den trevligaste person jag någonsin fått service av dock! Helt rätt person på rätt plats! Däremot är väl de som sköter åkattraktionerna ofta lite småtrötta verkar det som, men där finns ju glada varianter också! (Plus att jag inte gillar bergbanor alls, så jag åker bara snurr-saker, som det ju finns fler av på Liseberg ändå!)
Beatrice Hallberg

#4 - - ISA:

åh bästa Liseberg! önskar sååå att jag kunde åka dit oftare. Blir ju som ett barn på nytt! tänk att få va där UTAN köer! <3

Svar: Ja, eller hur! Åh, utan köer <3 Fast det är typ okej att åka dit en mulen och halvkall dag! Nästan inga köer alls då!!
Beatrice Hallberg

Till top