En liten bit av vårt städade hem

Hemma / Permalink / 1
 
Så, berättade jag att jag städade hela lägenheten i förrgår? För det gjorde jag i alla fall. Jag fick något ryck när jag skulle fota nejlikorna till min andra blogg, och störde mig på alla småsaker som låg på golvet, att jag inte hade möblerat klart sen sist jag möblerade om osv. Så jag plockade alla saker, dammsög hela lägenheten och dammtorkade lite också. Helt galet, med tanke på att jag alltid hatat att städa förut.
 
Men nu känner jag att det börjar kännas mer som hemma på riktigt. Vi trivs så himla bra i den här lägenheten, och nu börjar vi göra den till vår. Vi har satt upp tavlor på väggarna, jag har köpt korgar till raggsockar och till garner, och mattorna ligger på golvet. Vi har soffa, säng, skrivbord och byrå, vi har stolar i köket och allt sånt där man behöver i form av kastruller, stekpannor och andra verktyg.
 
Här på bild är till exempel den där korgen med ragsockorna, och så mina tofflor brevid. Mattan kommer från Erics mormor och morfars sommarstuga som vi städade ur i somras, och nästan alla sockorna i korgen är stickade av min farmor. Och det känns så rätt.
#1 - - ISA:

Tycker det är gött att komma in i sånna där städflow, ahah!

Svar: Ja, men visst är det! Framförallt när man är klar, hehe.
Beatrice Hallberg

Till top