Internationella Kvinnodagen

Jag & Vi / Permalink / 3
 
Tänkte bara passa på att lägga upp lite kvinno-pepp såhär på Internationella Kvinnodagen. Jag tycker inte att man ska fira, än mindre att man ska säga grattis, men hylla kvinnor, det ska man banne mig göra! Så här kommer helt enkelt två texter från andra kvinnor, som säger det här bättre än jag kan.
 
 
 
Och jag hoppas att ni, patriarkatet till trots, har haft en bra dag. Kanske har ni, eller ska ni, gå på en demonstration. Kanske har ni tänkt extra mycket på kvinnor, både såna som bör hyllas och såna som är utsatta. Kanske har ni helt enkelt inte tänkt så mycket på det, men då är det nog dags nu!
Själv har jag umgåtts med min bästa vän, skrattat mycket och tagit otroliga bilder. Vilket passade mig otroligt bra, för nu ska jag krypa ner i sängen med datorn, och äta mängder av choklad!
#1 - - Sara Navjord:

Grymt bra skrivet!

Svar: Ah, men tack! Hehe, jag som tyckte att det mest var lite sluddrigt!
Beatrice Hallberg

#2 - - chrissy:

nää, inte sluddrigt alls!! tvärtom sjukt peppande & informativt. tack för detta!

Svar: Åh, men tack så mycket! Och varsegod, alltid kul att någon uppskattar det!
Beatrice Hallberg

#3 - - Lotta:

Alltså blir så himla peppad av detta! Så bra :D

Svar: Åh, men tack! Grymt att någon känner sig peppad! :D
Beatrice Hallberg

Till top