Tentaplugget tar över hjärnan

Jag & Vi / Permalink / 1
Så, tentaperiod, och jag försöker lära mig att plugga. Det är inte helt lätt att lära in ett nytt språk, och en hel bok på det nya språket, på bara någon månad. Än mindre när man varit sjuk och missat lektioner, så att man får öva in sakerna själv. Men i morgon är det repetitionslektion, och jag har suttit ett par dagar nu med nästan bara plugg. Jag hoppas verkligen att jag förstår lika mycket som jag tror att jag gör, för annars är jag körd. Vi får se hur det går, och jag jobbar på att uppdatera bloggen samtidigt. Eller ja, bloggarna, för det är ju två stycken nu.
 
Har förinställt några inlägg till de kommande dagarna, och ska försöka svara på kommentarer och sådär, det löser sig liksom! Man måste ju trots allt pausa i pluggandet ibland.
#1 - - Mikaela:

Ta en paus och ha inte dåligt samvete för det :) Lycka till med plugget!

Svar: Nejdå, det är inte dåligt samvete som tickar i bakgrunden! Snarare att jag tycker det är kul och vill hinna med det! :) Och tack, jag hoppas det går bra!
Beatrice Hallberg

Till top