Tulpaner

Hemma / Permalink / 3
 
Så, de där nejlikorna jag skrev om? De dog. De klarade sig bara några dagar, tråkigt nog, och jag har ingen aning om varför de inte trivdes. Men jag hittade riktigt fina tulpaner på Maxi i stället, så nu pryder en mitt skrivbord och de andra sprider väldoft i rummet via en stor vas på nattduksbordet. Än så länge trivs de i alla fall, men vi får se, de börjar sloka lite nu. Oavsett så är de otroligt fina i sin rosa färg och vita kantning tycker jag! Kanske en av de finaste färgkombinationerna jag sett hittills!
#1 - - Malin / Inte vego, men:

Är beredd att hålla med, väldigt fin tulpan!

Svar: Ja, men verkligen. Det är den här och en gulröd-mönstrad vi hittade på IKEA förra året som tagit priset hittills.
Beatrice Hallberg

#2 - - ɑ n n i k ɑ:

Så fin :D

Svar: Tack!!
Beatrice Hallberg

#3 - - christin:

tipsilitips är att ge dem iskallt vatten (brukar t.o.m slänga i ett par isbitar) och att inte ge dem för mkt vatten på en gång. Speciellt med isbits-tricket brukar jag få mina att stå en vecka+ !

Svar: Åh, jag som tycker att jag ger dem kallt vatten! Men isbitar har jag inte testat, tack för tipset! Tulpanerna dricker vatten som bara den, men de klarar sig också bättre än Nejlikorna, hehe..
Beatrice Hallberg

Till top