En snöig söndagsmorgon

Malmö / Permalink / 3
Igår vaknade jag av att Eric kom hem från jobbet, han jobbar tidiga mornar varannan helg ute på IKEA och slutar tio nämligen. Han hade cyklat hem i lite för lite kläder genom snön, och ville ha varm choklad och lägga sig under täcket.
 
 
Så jag gick ut i köket och värme på lite mjölk och grädde i en blandning och hade i Oboy-pulver som jag ville fotografera ångan från innan vi drack upp den. I köket var det ganska fint ljus också för en gångs skull!
 
 
Utanför virvlade snön ner i stora, stora flingor, och jag var väldigt glad för att jag var inomhus. Tyvärr la den sig bara på taket och inte på marken också, för där blev det bara slask. Jag är tyvärr inte så förtjust i snö, så vida den inte lägger sig vackert ute på landet ungefär. Snö i städer är bland det värsta jag vet, eftersom jag vet att den bara blir slask direkt.
 
 
 
Så vi mös ner oss under våra täcken, läste lite i varsin bok och drack vår varma choklad i stället. Jag har börjat läsa om Twilight-böckerna, som jag ju skrev att jag ville göra innan jul. Jag började i lördags och då hann jag läsa första och nästan halva andra, så jag har ju kommit på god väg med i alla fall en av mina punkter!
 
 
Sen låg vi kvar i sängen och pratade, myste lite och var glada över värmen, tills vi insåg att vi behövde handla, så jag tittade ut på taken en sista gång innan det blev för mörkt, och så gick vi bort mot Triangeln i snöslasket på marken för att handla lite småsaker vi behövde.
 
Idag är det dags för skola igen, och vi ska ha någon spännande föreläsning om handdockor med efterföljande workshop! Ska packa ner kameran för en gång skull, så får vi se vad som händer på den lektionen!
 
Hur kommer er vecka se ut? Har ni något kul ni ska göra på jobb eller i skolor? Kanske en mysig helgplan som ni kan berätta om?
#1 - - Sandra:

Fattar att du inte gillar snö inne i stan eftersom det nästan aldrig är härligt och bara resulterar i kaos och slask. Men året första snö är ju magisk ändå tycker jag. Förundras varje år över hur lycklig den gör mig :)

Svar: Ja, jag tror att jag gillar idén med snö, men kanske inte så mycket snön med vätan och kylan... Jag tycker ju dock att det är vackert som bara den! Tills slasket kommer... Men nu får vi nog vänta ett bra tag på nästa snöoväder tror jag, tyvärr.
Beatrice Hallberg

#2 - - Ruth | HungryHeart.se:

Åh, mys i kubik! Och vilken härlig bild på den rykande heta koppen choklad!
Jag gillar ju verkligen snön men från alla mina år i Malmö så vet jag ju att snön sällan ligger kvar många minuter där. =)
Mina planer för veckan är bl a julbakning och julpyssel till bloggen. Det blir pepparkaksmuffins, adventsstjärna och adventskalender.

Svar: Du är så snäll, tack!! Och nej, snö här i stan är faktiskt ganska tråkigt... Men jag hoppas ändå att det kommer mer! Jag har ju släkt på landet en bit utanför min hemstad, och där brukar det bli fint när det väl kommer en del snö! Kul med julpyssel!!
Beatrice Hallberg

#3 - - Mikaela:

Min vecka består av vattenrpovtagningar och statistik för jag är på fältkurs igen! Och här är det också snö! Lite grann på marken faktiskt!!! Och då är jag i skärgården utanför Trosa.

Svar: Alltså, ditt liv med hela biolog-delen verkar så spännande! Önskar att jag hade haft något intresse på NO-lektionerna på högstadiet, då hade jag kanske också pluggat något sånt nu... Men då hade jag iofs inte gått musikprofil på förskollärarprogrammet, så det kanske var bra ändå! Får nöja mig med allt du förklarar på bloggen! ;)
Beatrice Hallberg

Till top