En torsdag med plugg och After School

Malmö / Permalink / 1
Igår var det alltså en sån där dag när vi hade bestämt oss för att träffas och plugga ihop, i alla fall några av oss, och därför släpade jag med mig kameran! Jag brukar undvika den lite med personer jag inte känner så bra, men nu känner jag att spärren liksom släpper med de flesta jag umgås med frekvent.
 
 
Först köpte jag bullar på Gateau, hoppade på tåget som Emelie satt på, och åkte vidare till Hyllie. Där fick vi sen eskort av Emilia hem till hennes nya lägenhet! Här var det alltså tänkt att vi skulle sitta och plugga, och det gick ju... helt okej ändå, trots en del okoncentrerade stunder.
 
 
Vi drack till exempel varm choklad i mens-kopp!
 
 
Sen tog vi oss efter många långa timmar hit, till Jensens på Emporia. Känner att jag är här rätt ofta nu för tiden? Men det är väl så när de har lunch till 16 och den är billig typ.
 
 
Där beställde vi in lite mat och satt i typ en timme innan vi begav oss till tåget som tog oss hem till oss. Sen satt vi här ett tag och försökte plugga lite till.
 
 
Sen hade vi lite spontant planerat in att hänga på några klasskompisar för torsdagsöl! Eller ja, de kallar det så, men man får ju dricka lite vad man vill såklart. Först mötte vi i alla fall upp Ida och Maria som satt utanför och väntade med varsin öl.
 
 
Sen fick vi ett bord som var lite för litet, men vi satt här ett tag i alla fall. Tills Maria gick och kollade med ett par tjejer om vi inte kunde byta, och så fick vi ett långbord som det sen satt 10 pers vid.
 
 
Själv drack jag då detta! Lagom för mig som inte tycker alkohol är så jävla nice typ.
 
 
 
Sen var vi ett gäng från båda grupperna av musikprofilen som hängde kvar ett par timmar, med diverse rökpauser och påfyllning av glas och flaskor.
 
 
Sen fick vi lite extra sällskap i form av den här lille! Det blev skarpa bilder på bakdelen och den här suddiga på när den flög, så det fick bli den här.
 
Sen började folk dra sig runt elva när bussar och tåg snart slutade gå lika frekvent och jag fick sällskap halvvägs den korta biten hem. Två kvarter är ju så långt, liksom. Älskar att bo mitt på Möllan såna här kvällar!
#1 - - ISA:

Känns som pluggandet blir lite roligare på detta sätt! :D bra belöning efter med! ;)

Svar: Ja, det blir det verkligen! :) Torsdagsöl har redan blivit en tradition i klassen, bara det att jag inte varit med förut... Det har känts lite awkward när det mest varit den andra musikprofil-gruppen som hängt på... :')
Beatrice Hallberg

Till top