Left Overs Oktober

Left Overs / Permalink / 4
Dags för månadens left overs-inlägg! Det här är ett av mina favoritkoncept, och något jag verkligen försöker göra varje månad. Jag tar en otrolig mängd bilder varje månad som inte får plats i något annat inlägg som jag ändå vill visa, och då är det ju trevligt att ha ett inlägg i månaden där de just har sin plats!
 
Just i Oktober blev det väldigt många bilder, eftersom jag dels hunnit göra många småsaker och dels varit dålig på att lägga tid på bloggen. Men nu är tentaperioden officiellt över för den här gången, vi har fått godkänt på en tenta och skickade in en annan igår eftermiddag! Nu är det halvt ledigt under dagen och helt ledigt imorgon, och jag ska passa på att städa ordentligt här hemma när jag ändå är ensam stora delar av dagarna.
 
Men det var en liten passus bara, nu tycker jag att vi kör igång och tittar på bilderna som togs i Oktober och som visar den där vardagen lite bättre än man kanske annars ser den här.
 
 
Månaden började med att vår VFU var slut och det var dags för möte i skolan igen. Jag passade på att ta en lunch med Emelie mellan våra möten och vi hamnade på stationen. När vi skulle gå fick jag syn på den här häftiga kronan i taket och var tvungen att ta ett par kort innan vi skyndade till möten och tåg!
 
 
Sen åt vi ju den här fancy frukosten, som jag tog både mer och mindre uppstyrda bilder på, hehe. De minst uppstyrda försvann dock rätt fort, för de såg bara rent kaosiga ut.
 
 
Efter det följde en dag av småhandlande. Bland annat gick vi ut för att handla på torget, och vår gata lyste av solsken den lördagen.
 
 
Vi köpte frukt på vårt favoritställe på torget, fyndade blommor på ett annat ställe, gick vidare till Möllans ost och köpte dessutom bullar på ett litet konditori ett par kvarter bort vid Ica.
 
 
Jag spenderade lite tid med en anime jag köpte i Stockholm och plöjde alla 4 discarna på två dagar tror jag. Ouran High School Host Club heter den om någon är nyfiken!
 
 
Sen tog jag foton på ostarna vi hade valt ut för att minnas deras namn även om kvittot skulle försvinna. De här ostarna rekommenderas varmt! De var betydligt godare än de vi valde gången senare, och vi lär återkomma till dem fler gånger.
 
 
 
Sen köpte jag visst lite te! Rättare sagt investerade i, för det var inga billiga teer direkt, hehe. Men goda är de, och jag dricker framförallt det med päron och ingefära ganska ofta!
 
 
En måndag (av flera) hamnade vi på Barista där vi började planera för den nya delkursens upplägg! Jag och Ida har ju då varit ett skrivpar och det har funkat riktigt bra! Det är mestadels därför vi är klara med vår uppsats två dagar innan deadline, något jag aldrig varit förut.
 
 
 
Jag förevigade hösten på gatan med vårt hus i bakgrunden, är så glad att vi bor just här. Mindre glad är jag för att de här sabla träden är så himla snygga men svåra att fånga på bild... Har försökt i 3 år nu och det går inte.
 
 
Jag köpte hem ljus från IKEA och satte ett på köksbänken för ljus och doft när jag skulle laga mat. Det var fint, men stod inte där så länge egentligen. Men vi lagade i alla fall en kycklingrätt som blev sådär för min del. Görs nog inte om igen, tyvärr.
 
 
Detta däremot är väl inte första gången vi gör! Pizza på tortillabröd är ju himla smidigt, och man kan ju göra som med vanlig pizza - lägga på vad som helst! Här var det tydligen tomater, mozzarella, soltorkade tomater, basilika, timjan och rödlök, så vitt jag kan se. Minns att det smakade bra! Man kan även kalla den vad-har-vi-i-kylen-maten.
 
 
 
Sen fick jag hem något efterlängtat! Men det tänkte jag på något sätt ta i ett eget inlägg, det har tydligen inte blivit av bara. Skriver upp det så återkommer jag om dessa små babies som jag är så glad att jag köpte!
 
 
Har jag nämnt mer än en gång att detta är det bästa jag vet just nu? För det är det i alla fall! Kanske den bästa kombinationen som kommits på någonsin, jag menar de två bästa godissorterna som finns (typ) i en! Relevant fråga: Är ni såna som känner vilken färg det är genom polly-skalet eller inte?
 
 
 
En fredag var det i alla fall dags för detta! Jag blev hämtad av ett styck Ellen med bil (världens lyx för övrigt) och vi åkte till Emporia för byxshopping och kvällsmat.
 
 
Vi satte oss vid det häftiga bordet med trädet mitt i här på Vapiano, och satt och snicksnackade om lite allt möjligt.
 
 
Här är hon förresten! Himla grym och mysig tjej, är så glad att jag träffat henne. (Och alla de andra i grupp, vi har verkligen en riktigt, riktigt bra grupp!)
 
 
Någon kväll var det en såhär vacker solnedgång utanför fönstret och den var ju bara tvungen att fotas!? Jag menar, kan man få nog av vackra solnedgångar utanför fönstret?
 
 
Sen blev det helg igen och Eric jobbade. Men efter jobbet åkte vi till Emporia (där jag tydligen var mycket ett par veckor) och började med en ganska sen lunch på Jensens.
 
 
De hade fin konst på väggarna och en personal som tittade konstigt på mig när jag fotograferade saker.
 
 
Och sen fick vi in vår bästa grej där; en lunchbiff med favoritsås!
 
 
Sen spenderade jag ett par timmar med att leta efter byxor åt Eric och se på medan han provade par efter par tills vi gav upp på HM och gick till Jack and Jones där vi genast fick supertrevlig hjälp och hittade inte bara ett par - utan två! Och dessutom en snygg tröja. Well, bra service som sagt.
 
 
Veckan därpå var det dags för mig att påbörja mitt projekt till Monthly Makers! Det var en regnig dag jag tog bussen från skolan efter någon form av viktigt moment under ett seminarie och letade mig fram till en av Malmös få garnbutiker. Brevid låg ett konditori som såg mysigt ut och dit gick jag in och handlade lite innan jag tog buss med byte hem.
 
 
Vi mös sen lite i köket med några bullar var och varm choklad, samt kanske en halvtimme av fotande i riktigt, riktigt dåligt ljus.
 
 
Men det blev ju trots allt ganska fint! Himla svårt det där när ljuset börjar försvinna på dagarna...
 
 
Sen erkänner jag nu min stökiga sida för er... För det är helt ärligt såhär det ser ut på mitt skrivbord stora delar av tiden - ett sorts kreativt kaos av påbörjade projekt, skräp och påbörjade idéer. Ibland är det dock rent, men alltså.. rätt sällan ändå.
 
 
Här är det dock alltid rent! I min bullet journal alltså. Jag tänkte gå igenom den lite noggrannare och visa upp för er inom en snar framtid dock, så vi går inte in på den nu.
 
 
En dag var jag hemma med feber och passade på att nysta garn för att få bättre plats i min garnkorg. För man kan inte ha för många garner, bara för lite plats, eller hur var det nu?
 
 
Det här var långa dagar med feber, det här var väl det lägsta jag hade i temp på några dagar, och det är 0.6 över vad jag har när jag är helt frisk.
 
 
 
Sen tog jag tag i livet, åt några värktabletter och åkte tåget hit! Jag skulle ju hålla workshop på Dunkers Kulturhus i Helsingborg.
 
 
Mitt broderiverk hängde på väggen brevid Simon Lussetti, och jag väntade tålmodigt på att det skulle komma någon som ville lära sig brodera. Men de kom ju aldrig.
 
 
Såhär fint var det i alla fall inne på RumEtt där jag var i några timmar! Och det var ju inte fy skam, för jag fick ju tag i mina Håkan-biljetter under tiden också!
 
 
Sen hade vi den där andra ostkvällen som jag hintade om någonstans högre upp i inlägget.
 
 
Den var komplett tillsammans med årets första julmust i form av årsutgåvan och andra filmen i Sagan om Ringen-serien.
 
 
 
Oktober började närma sig sitt slut, och jag och Ida jobbade på vårt Paper. Men vi hann också med en lunch på Creperie Bretagne och att åka till Hemmakväll för lite pluggmotivation, hehe. Men mest satt vi dock och övade gitarr och testade på det där med musikteori (jag att lära ut och Ida att lära sig).
 
 
 
Och månaden i bilder slutade med att jag äntligen fick en bra ljus dag att fotografera mitt påbörjade Monthly Makers-projekt för att blogga om.
 
Och det var alltså Oktober för i år! Vad har ni hittat på under oktober? Och vad har ni för planer för November? Se till att kommentera vettja! Och glöm inte min polly-fråga längre upp.
#1 - - Tilda:

Åh vilka härligt fina bilder! Ser ut som du haft en bra månad:)

Svar: Tack så mycket! Ja, oktober var faktiskt en riktigt trevlig månad! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Elisabeth:

Julmusten! Var den god?

Svar: Ja, det var den väl! Smakade mest som vanlig julmust kände vi, men så åt vi ganska smakrika ostar till, så det kan ju ha dämpat smaken också! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Pernilla:

Jag kan inte ens skilja på smakerna på bilarna utan pollyskalet så det är heelt omöjligt med skal. De är riktigt goda dock! Och så himla trist att ingen kom på broderigrejen, hade nog varit kul att gå på!

Svar: Oj, haha! Jag som trodde det var ganska självklart att känna de olika smakerna, men det kanske det inte är? Och ja, det var jättesynd, men så blir det väl ibland! Det var en sån helg när typ allt annat också hände, jag menar... Håkan släppte sina biljetter samma tid? Galet dumt datum egentligen!
Beatrice Hallberg

#4 - - radhuslivet.se:

Du är en så stor inspirationskälla för mig :)

Svar: Wow, nu kommer ju det här svaret väldigt sent, men vill bara tacka otroligt mycket för dina fina ord! :)
Beatrice Hallberg

Till top