Left Overs Augusti

Left Overs / Permalink / 1
Och så fortsätter vi på det här konceptet, som jag faktiskt tycker är himla skönt. Augusti var en månad med ganska många roliga händelser, och inte så särskilt mycket left overs ändå, men här kommer ett gäng med saker från Augusti som liksom inte fick plats i ett eget inlägg!
 
 
 
Augusti startade med en utflykt ner till Haverdal. Jag var hängig efter en sjuk-vecka och orkade inte gå så himla långt eller stanna så länge, men här är ett par bilder från skogen man går igenom innan man kommer till stranden.
 
 
 
Sen klättrade vi över sanddyner och fotograferade fjärilar (så svårt för övrigt!?), sen satte vi oss på lä-sidan och fikade nybakta bullar och gick tillbaka till bilen igen.
 
 
En morgon åt jag mamma-plockade blåbär på min yoghurt.
 
 
 
En ledig måndag när jag och pappa tog en fika hos farmor.
 
 
 
Och sen åkte på konstutställning! Helt otroliga målningar utställda i ett litet café i en lada brevid en golfbana. Ja, ni fattar. Sånt man inte hittar till om man inte har en farmor som älskar konstnären och har koll på såna här små ställen på landet att åka till.
 
 
En annan dag var Erics småkusiner på besök i Falkenberg. Eftersom jag helst inte ska lägga upp bilder på deras ansikten får ni här en ganska oklar bild på ett styck supergullig snart-5-åring!
 
 
Jag och Eric åt glass till lunch en dag när han var hemma över sina lediga dagar.
 
 
Vi gick på teater! Jag, mamma och så mina småkusiner. Som inte är så små längre... Herregud.
 
 
 
Det var Karlsson på taket i Teatergläntan i Falkenberg! Det är verkligen kvalitets-teater det här, och nästa år spelar de Mio min Mio, om jag inte minns helt fel. Helt klart värt ett besök om man är i Falkenberg eller närheten på sommaren!
 
 
 
Söta små kusiner! <3
 
 
Jag lär min käre pojkvän att instagramma, och det går sådär helt ärligt... Han tycker liksom inte att det är varken roligt, nödvändigt eller särskilt lätt att hitta något i sin vardag han vill lägga upp. Men jag jobbar på det, hehe!
 
 
Det var i alla fall Malmöfestivalen och vi gick ner för att äta. Här är min Halloumitacos på skånsk halloumi från Casual Street Food-tältet! Eric valde Gyros och var nöjd han också.
 

Sen tog vi en titt på lite annat på området, men jag var för trött för att orka stanna så länge.
 
 
Tog lite kort på utsikten från bron vid Centralen, på den nya vyn som är där i och med Malmö Live. Det är alltså de stora, vita byggnaderna till höger, hehe.
 
 
Anledningen till att jag var trött var bland annat det här! Jag bytte preventivmedel och tog ut min p-stav efter 3 år, samt satte in en spiral. Kanske det värsta jag gjort rent smärt-mässigt, och sen låg jag i princip helt däckad och orkade ingenting i en vecka eller så. Åt väldigt mycket värktabletter och försökte fånga det blodiga plåstret på bild en eftermiddag.
 
 
Spenderade alltså väldigt mycket tid i sängen, och därav blev det även en del bilder på just sängen.
 
 
Även en del tid spenderades i sängen, bland annat spelade vi TP, med nya frågorna och gamla spelplanen, eftersom den nya spelplanen har 7 hopp mellan varje pluppchans och det tar så mycket längre tid då. Snabb-versionen är vår favorit nämligen, för då kan man kanske, kanske hinna med två omgångar om man har lite tid!
 
 
Till det åts godis, bland annat Polly (vi delar alltid en påse med ljusa och mörka, eftersom jag inte gillar de mörka).
 
 
Och sen kom Erics klasskompis Linnea förbi Malmö och ville åka slänggunga på Malmöfestivalen! Förutom det åt vi Langos i en park och strosade omkring lite i Malmö. Hon är verkligen otroligt härlig, och ni lär se lite mer av henne här i bloggen snart, eftersom vi försöker få ihop lite roliga grejer framöver!
 
Och sen vet jag inte vart resten av augusti tog vägen. Kanske för att jag flyttade hem, började skolan, åkte till Falkenberg varje helg och jag vet inte. Det mesta är eller blir väl ett eget inlägg nu helt enkelt!
#1 - - Amanda Niclasson:

Härliga bilder :D

Till top