En liten livsuppdatering

Jag & Vi / Permalink / 5
Hej alla fina, fina läsare. Jag vet inte hur mycket det märks, men jag har varit ganska frånvarande från bloggen ett par veckor nu. Det blir ju så ibland, och jag låter det vara så, men samtidigt kan jag tycka att det är otroligt tråkigt.
 
Jag har kommit fram till att jag inte mår så jättebra just nu. Jag är onaturligt utmattad, och jag har lovat mig själv att jag får vila så mycket som jag behöver fram tills skolan startar. Jag har också lovat mig själv att när skolan startar ska jag försöka få kontakt med en skolkurator och prata om mina problem med ångest. De finns där konstant, och jag har tröttnat på att inte kunna hantera dem. Den kommer ofta i vägen för mina planer, och ibland även i vägen för skolan.
 
[björnbär från en av de många olika buskarna i Lunds Botaniska Trädgård i slutet av juli]
 
Det betyder alltså att jag inte har något schema för när och hur saker kommer upp här på ett tag, förutom att Monthly Makers självklart kommer den 21e varje månad, och att tisdagar numera är dedikerade till listor. Utöver det, inga regler för mig själv och mitt bloggande.
 
Jag försöker sortera mitt liv, minimera anträngning tills vidare, och jag rensar konstant bland mina intryck och prylar. Jag tänkte faktiskt dedikera ett inlägg till detta så fort jag har samlat ihop orken till att skriva det. Jag har nämligen funderat mycket på det här med minimalism och stök den här sommaren, och jag vill samla alla mina tankar och dela med mig av dem till er!
 
[kålfjäril i Lunds Botaniska Trädgård i slutet av juli]
 
Jag hoppas ni stannar med mig den här perioden och att ni har förståelse för det här. Ni som läser betyder otroligt mycket för mig, oavsett om jag känner er eller ej. Jag uppskattar all er feedback, och jag uppskattar att ni tar er tid att följa mitt liv här på bloggen.
 
Så, tills vi hörs, ha det bäst och se till att njuta av era liv och följa dem dit de tar er!
#1 - - Christin:

Du gör helt rätt. Bloggen finns kvar, vi finns kvar! Orken och inspirationen kommer komma tillbaka! Kram!

#2 - - Christin:

Du gör helt rätt! Bloggen finns kvar, vi finns kvar! Orken och lusten kommer komma tillbaka. Kram!

#3 - - Mikaela:

Precis som Christin säger, bloggen och läsarna finns kvar! Det viktigaste är att du tar hand om dig själv och mår bra <3

#4 - - Wilda:

Klokt <3 Ledsen att du inte mår bra men så glad att du ska söka hjälp. Det blir lättare då, när man inte är ensam med snurrande tankar och får hjälp att reda ut dem. Kram!

#5 - - Nike:

Åh, det där med att leva med ångest alltså.. Det blir liksom ännu viktigare att ta hand om och lyssna på sig själv då. Och som du säger, att låta det vara så som det är. Både i bättre och sämre perioder. Hoppas du får bra hjälp och stöd!

Till top