Köpenhamn dag 2 (Kvällspromenad runt Søerne)

Köpenhamn 2016 / Aktiviteter, Köpenhamn / Permalink / 0
Dags för lite Köpenhamn igen! Tycker det är så roligt att titta tillbaka på den resan, för jag fick verkligen upp ögonen för Köpenhamn som stad, och är nästan lite sugen på att kanske bo där en kortare period i livet. Vackert är det ju i alla fall! Det som skedde precis innan det här inlägget kan man läsa om här.
 
 
Tittade ut genom fönstret på lägenheten vi hyrde och såg detta. Magi!! Så jag tyckte vi skulle ta en promenad för att lätta på hjärtat lite och få gjort något mer andra dagen i Köpenhamn.
 
 
Sagt och gjort, vi tog en promenad längs med Sortedam Sø, som är den delen av Köpenhamns "sjöar" som låg närmst vårt boende. Den är rätt stor dock, så vi gick halvvägs och sen tillbaka samma väg.
 
 
 
Eric var såhär fin <3
 
 
Och himlen bjöd på fina vyer åt alla håll man såg den!
 
 
Vi gick förbi det här fina huset och jag blev irriterad över att inte hinna stanna och fota längre pga trafikljus. Heh.
 
 
 
Alltså, färgskiftningarna på bara några minuter?! Fem kanske? Asfint <3
 
 
Plus att jag verkligen gillar alla neonskyltarna på Nørrebro-sidan! Så himla livfullt och mysigt, och så är det en med en höna som värper ägg?! Absurt och roligt på samma gång!
 
 
Sen var vi hungriga, eller jag mest kanske, och tittade i Yelp-appen för att se vad som fanns i närheten. Där fanns tips om den här pizzerian som låg längre bort på gatan! Inga fancy lokaler kanske, men personalen var supermysig och frågade en massa eftersom vi pratade svenska, och ja <3
 
 
Men vi tog med pizzorna och åt i lägenheten. SUPERGODA! Behövde bara säga det. Önskar så himla mycket att vi hade den pizzerian i närheten här hemma, men får väl längta till den nästa gång jag är i Köpenhamn också helt enkelt!
 
Och det var den dagen i Köpenhamn, nästa kommer om några dagar!
Till top