En måndagslista

Listor / Permalink / 2
Jag tänkte det var dags för en lista, och hittade denna hos Amanda igår kväll. Det här är för övrigt första inlägget på otroligt länge som faktiskt skrivs nu på morgonen - kanske jag hinner få det till en vana nu under praktiken? Här är i alla fall en måndagslista:
 
1. ditt humör just nu?
Är morgontrött och lite stressad ett humör? Det i så fall. 


2. vad gjorde du för femton minuter sedan?
Låg och drog mig i sängen, pga ville inte riktigt gå upp ändå.
 
 
3. vad gjorde du för två timmar sedan?
Sov. Antagligen väldigt djupt.
 
 
4. lyssnar du på radio?
Nej, typ aldrig längre. Men det var aldrig någon vana direkt heller.
 
 
5. vad har du druckit idag?
Apelsinjuice, intar den as we.... speak? read?
 
 
6. vad har du ätit idag?
Frukost: chokladflingor, mjölk och apelsinjuice. (oh så nyttigt)
 
 
7. vad har du på dig just nu?
Ny, randig långärmad tröja, svarta jeans, underkläder and strumpor. 
 
8. äter du kött eller vegetariskt?
Både och, men jag jobbar på att äta så mycket vegetariskt som det går.
 
 
9. har du förändrats mycket under det senaste året?
Jag skulle nästan vilja skrika ja, så jag antar det.
 
 
10. är du höger- eller vänsterhänt?
Högerhänt.
 
 
11. vad köpte du senast?
Fyra nya tröjor, ett nagellack, ett halsband och en present till en bra vän som snart fyller år.
 
 
12. vad är det för färg på din ytterdörr?
Ehm... Trä kanske?
 
 
13. vilket stjärntecken är du född i?
Vattumannen.
 
 
14. vilken är din favoritfärg?
Alltså jag vet inte, det där går i periodet för mig... Men just nu gillar jag verkligen marinblått!
 
 
15. spelar du något instrument?
Ja, heh. Piano, bas, och snart gitarr, och så sjunger jag!
 
 
16. charterresa eller tågluff?
Jag vet inte, för alltså... Jag har aldrig rest på något som liknar varken en tågluff eller en charter, men jag är nog mest sugen på tågluff ändå!
 
 
17. vad är det för väder hos dig just nu?
Mörkt, men blåsigt.
 
 
18. din favoritfrukost?
Jag kan inte äta samma sak i mer än ett par veckor som mest, så det varierar otroligt mycket. Men jag gillar att göra egen frukostjuice i alla fall! Och just nu äter jag alltså Nesquik med mjölk sen ett par dagar tillbaka, men innan det var det knäckebröd, innan det smoothie, och ja, ni fattar.
 
 
19. tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Ja, alltså, why not?
 
 
20. sover du tungt?
Haha, ja. Det går knappt att väcka mig om jag inte sovit tillräckligt många timmar. Jag kan sova igenom flera larm, på högsta volym, precis brevid örat. Det är därför jag rätt ofta råkar försova mig, men inte i dag! *stolt*
 
 
21. drömmer du mardrömmar?
Inte särskilt ofta faktiskt. Men de är de enda drömmarna jag kommer ihåg, så kanske 2-3 gånger i halvåret eller så? Oftare ibland, mer sällan ibland liksom.
 
 
22. är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kvälls! Jag har nästan alltid svårt att sova, är som mest aktiv och kreativ typ efter 10 på kvällen, gärna efter 12 på natten eller så! Och på morgonen? Well, jag sover som sagt GENOM larm, så att eh....
 
 
23. hur många kuddar sover du med?
En. Om den inte är supertunn, för då behöver jag två.
 
 
24. favoritklädsel?
Jag vet inte. Men det lutar åt en rutig Monki-skjorta, ett par svarta högmidjade jeans och svarta ankelsockar! (Eller den supermjuka tröjan jag har på mig idag!)
 
 
25. favoritlåt just nu?
Gud vilka svåra frågor!??! Har inte tid att lyssna så mycket på musik just nu, men jag älskar alltid Linnea Henriksson och är just nu mest sugen på musik med härlig takt, så Du Vet Allt är en rätt bra låt just nu!
 
 
26. vad ser du om du tittar till vänster?
Halva köket, några basilikaplantor, döda örtväxter sen innan jul, ett par vaniljljus, och så fönstret med mörker där solen börjar gå upp någonstans långt bakom husen.
 
 
27. vad ska du göra imorgon?
Samma sak som idag, gå upp 06:30, äta frukost, gå till praktiken, gå hem, laga mat, blogga, däcka. Typ.
 
 
28. vad ska du göra i veckan?
Exakt samma sak som ovan + fylla år!! Så mamma är här den här veckan för studier, och så kommer pappa ner på fredag! = helgen blir ett långt firande med mina föräldrar och Eric.
 
 
29. andra planer för månaden?
En helg blir det födelsedagsfirande i Helsingborg, den här helgen kommer mina föräldrar, och annars vet jag inte. Det blir bara praktik för hela slanten faktiskt!
#1 - - bblaze:

Godmorgon...på dig och fina bilder, väldigt insperera

Svar: Tack! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Wilda:

åh, fin lista och kul att läsa dina svar! och hoppas födelsedagen och firandet blir superfint! grattis i förskott. :)

Svar: Tack så mycket Wilda! Det hoppas jag också! :)
Beatrice Hallberg

Till top