Fem från idag

Resor & Utflykter / Lund / Permalink / 0
Idag var en bra dag. Det kanske inte började så, med en mindre stunds sömn efter larmet och en buss som gjorde mig mer sen än nödvändigt, men en slutade helt klart väldigt bra!
 
Skolan var rolig och intressant, vi hade en två timmas workshop i gelstaltning och rörde lite smått vid drama, och sen blev det lunch och en spontan utflykt till Lund med Emelie! Jag ville så gärna till botaniska trädågården igen, senast jag var där var ju i oktober 2014, så jag kände att det var dags igen. Jag har velat fota i vinterljuset där ett tag, så vi chansade när vi ändå var lediga hela eftermiddagen.
 
 
Det var en filminspelning som pågick i det största rummet, det med tropiska växter och palmer, så vi började i ena änden i stället. Där finns ett rum som vi satt i i kanske en kvart innan vi gick vidare där det finns bänkar att sitta på. Där var också ganska varmt, men inte fuktigt alls. Där finns några spännande träd, och så fanns där blommande amaryllis som gjorde att hela rummet luktade otroligt!
 
 
Sen vandrade vi vidare genom rummen, jag med kameran i högsta hugg och Emelie med telefonen. Man tager vad man haver liksom! Här fanns fiskar i två rum, och små vaktlar i två! Men fiskarna var lättare att fånga på bild, för vaktlarna var verkligen aldrig stilla.
 
 
I ett rum finns den här roliga rökmaskinen! Vid ett tillfälle började röken röra på sig utanför sin lilla håla, men slutade innan jag hann fånga rörelsen. Så då utbrast jag "kan man inte blåsa på den!?" och så gjorde Emelie det. Perfekt teamwork säger jag! För liksom, hur häftigt är det inte med rök bland trolska växter? Dessutom i ormbunksrummet?
 
 
Sen skrattade vi gott åt mögliga kaktusar (de ser alltså mögliga ut, de är inte det på riktigt) och kaktusar som eh... såg ut som andra taggiga saker, hehe. Faktum är att vi skämtade om att döpa detta inlägget till "Växthus, mögel och snoppkaktusar", hehe. Men så blev det ju alltså inte.
 
 
Och så avslutar vi med den här lilla vackra blomman! Vet inte alls i vilket rum den var, men den här gula färgen kändes lagom solig och bra såhär i kylan och regnet.
 
Och det var de fem bilderna från idag! I morgon kommer januari månads left overs, är så peppad på att få sätta igång den lilla sammanfattningen igen!
Till top