4x4 saker #6

Listor / Permalink / 2
Det är dags för årets första lista. Såhär snart en månad in på året (som för övrigt gått så himla fort!?) har jag börjat planera inför året. Ni vet - skola, praktik, helgplaner, och så bloggplaner! Jag klurar fortfarande lite på just bloggplanerna, men jag jobbar på någon sorts schema för blogginläggen. Alla tips på detta tema mottages tacksamt!
 
 
En dag utan lektioner unnade jag mig en ny tidning, en köpresmoothie och lite ledig tid och vila. Värt!
 
fyra saker jag ska göra idag
gå på föreläsning
se klart säsong 4 av PLL
packa upp sakerna vi fick hem från Falkenberg
testa mitt nya strykjärn
 
 
Jag köpte också en ny necessär som jag är lite (mycket) kär i! Älskar mönstret och enkelheten och storleken.
 
fyra helgplaner
åka hem till Falkenberg
fira pappas 50-årsdag
gå ner på stranden och fotografera
se om snön ligger kvar i Halland
 
 
Jag unnade mig faktiskt ett nagellack också, som kanske är det glittrigaste jag sett någonsin - precis vad jag letat efter!
 
fyra saker jag tittar på
Pretty Little Liars
Lie To Me
nya instagramkonton att älska
I Covet Thee & Hello October på Youtube
 
 
Vi städade i helgen och jag passade på att rumstrera om på mitt skrivbord. Jag flyttade ner penselvasen från fönsterkarmen och tog min lilla favoritväxt från ett bort längre in i rummet. Blocket med små notislappar köpte jag i veckan och jag gillar effekten av marmoren, den släta vita ytan och den mönstrade vita ytan i kombination!
 
fyra saker jag önskar mig
mer ork att göra saker
mer förvaringsytrymme
tiden att rensa ut saker ur lådor och gömmor
ljusare dagar
 
 
Så som sagt - alla tips på hur man allra lättast och smidigast planerar framtida blogginlägg mottages tacksamt, både kortare och längre tips!
 
Fler listor som den här? Här är alla jag fyllt i tidigare:
 
#1 - - Sandra:

Jag har också köpt den necessären och gillar den verkligen! Har dock bara sminket i den när jag är ute och reser och nu börjar jag verkligen längta efter en resa ;)

Svar: Visst är den bra! Den rymmer mer än man tror faktiskt, nästan så jag ska visa upp innehållet i den någon dag, haha. Och åh, jag är också res-sugen, vet bara inte vart jag vill helst/vad jag har råd med!
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Åh, vi hade en halvrensdag igår och städade bort ett gäng lådor, två köksskåp varav ett kallat "skitskåpet" där vi slängt in ALLT är nu så rent och fint <3 Lyckan i att ha tomma ytor haha. Nästa steg är klädkammaren, fasar lite för den men behöver verkligen rensa ut massa kläder för jag får inte plats med dom :(

Svar: ÅH, hade också behövt städa så mycket!! Älskar känslan efteråt, totalt lugn och harmoni. Drömmen, helt enkelt, hehe. Kläder har inte varit ett rensningsproblem på länge dock, har snarare problemet att jag äger för lite kläder, haha! :)
Beatrice Hallberg

Till top