En titt i min telefon: 10 favoritappar

Tips & Guider / Permalink / 4
Jag är nyfiken av naturen, och en av mina favoritsysslor är att titta på videos där folk visar vad de har i sina väskor, i sina telefoner, i sina resväskor och i sina kylskåp (ja, det finns folk som lägger upp sånt på Youtube, eh...). Jag gissar att jag inte är ensam, eftersom de flesta videos och inlägg i den stilen brukar efterfrågas av otroligt många. Därför tänkte jag då, att vi kunde ta en liten kik i min telefon!
 
Jag valde att inte göra en video, eftersom jag inte riktigt har lärt mig samarbeta med mitt stativ än. Det följde aldrig med några instruktioner, så jag brukar testa mig fram, men jag minns aldrig exakt vad jag gjorde när jag lyckades, så det är inte direkt optimalt. Men! I stället valde jag att ta screenshots på mina 10 mest använda appar, utöver typ instagram, twitter, facebook och mejl-appen, samt ni vet, bankappar och sånt där nödvändigt. Alltså, utan inbördes ordning, här är mina 10 mest använda appar!
 
 
Vi börjar med en klassiker i många bloggares och instagrammares app-verkstad: VSCOcam! Jag kanske inte behöver säga så mycket om denna app, men jag uppskattar den verkligen.
 
 
Vi fortsätter på bildredigeringstemat med en av mina få köpta appar: Facetune! Som en av mina nyaste appar måste jag säga att den var värd pengarna. Jag använder den mest för att få perfekt vita bilder (jag har redigerat bilden ungefär halvvägs för att visa hur bra den funkar), men även för att förstärka detaljer jag vill ska synas lite bättre. Jag testar mig fortfarande fram, men måste säga att jag är väldigt glad att jag köpte den!
 
 
En annan app som jag använder frekvent och i princip dagligen är... Snapchat! Som ni ser kan ni hitta mig på @deskriptiv, och jag lägger upp rätt ofta där. Både högt och lågt och eh... ibland inte så roligt kanske? Man är väl aldrig så rolig som man tror, hehe.
 
 
En annan favorit som jag tror att få har missat är Pinterest. Deras app är en av de jag tycker fungerar bäst i förhållande till hemsidan. Lite störig sen de började med funktionen att rekommendera saker eftersom det kommer upp fler rekommenderade saker än faktiska saker från boards man följer, men fortfarande ett väldigt trevligt verktyg för inspiration!
 
 
Blogg.se's app är också en lifesaver ibland, som när man stavat fel och folk anmärker på det eller när man kommer på att man glömt något och inte kan fixa det på datorn. Jag gillar även att läsa kommentarer här i förväg och fundera ut vettiga svar!
 
 
En annan lifesaver i bloggvärlden måste vara Google Analytics-appen! Eftersom blogg.se inte är sådär superbra på att verkligen hålla statistik på saker (jämför 408 besökare enligt blogg.se vs. 198 enligt Analytics), så är det riktigt skönt att kunna se exakt hur många som tittat in på bloggen och varifrån de kommit på ett ungefär!
 
 
Och här är det enda spelet jag kommer visa, hehe. Dragonvale heter det, och jag har antagligen inte missat en enda dag sen jag började samma dag som jag skaffade telefonen i april.. I alla fall! Vi spelade detta i skolan på gymnasiet, och jag kunde aldrig ladda ner det eftersom min mobil inte stöddes då. Man skapar en park och föder upp drakar, ett plus är dock att ingenting dör om man glömmer det en vecka, det finns liksom alltid kvar utan några problem. Så det är inte som typ Farmville eller något av de där spelen, utan bara rätt avslappnat.
 
 
Här är en app jag använder lite sporadiskt när jag är ute på språng och vill ta igen poddar. Podkicker heter den, och jag tycker det är den bästa podd-app jag testat till android! Alla poddar finns inte (exempelvis finns tyvärr inte Bloggbusiness), men ett flertal av de poddar jag lyssnar på finns med, och den fungerar både på internetanslutning och så går det att ladda ner poddarna till telefonen!
 
 
När vi ändå är inne på musik så kommer vi till den andra köpta appen jag använder frekvent, nämligen Ultimate Guitar Tabs. Verkligt bra att ha när man ska öva gitarr, framförallt när man inte kan ta alla ackord och vill ändra tonart - bara att trycka på en knappt tills man hittar en som (förhoppningsvis) funkar!
 
 
Och sist men inte minst, IMDB-appen! Används hela tiden när jag tittar på serier för att försöka komma på var jag sett skådisar förut, något jag alltid verkar glömma bort. Plus så får ni ett litet serie-tips om ni inte sett Fröken Frimans krig än! Finns gratis både säsong 1 och 2 på svtplay!
 
Och det var mina mest använda appar just nu, det som öppnas oftast i telefonen alltså. Men nu vill jag veta, vilka appar kan ni tipsa mig om? Jag älskar att hitta nya, smarta funktioner och letar ständigt efter roliga grejer att göra på tråkiga föreläsningar, hehe. Vilka är era mest använda appar? Vad kan just du rekommendera?
#1 - - Sandra:

Åh, känns så sorgligt just nu att min telefon gick sönder förra veckan. Känns rätt skönt på ett sätt att inte kunna sitta och slösurfa/scrolla hela tiden men jag har förlorat så mycket information vilket ju är så trist :/

Svar: Åh, det suger att förlora all den där informationen! Var helt förstörd när jag trodde att min dator aldrig skulle vakna igen, men mest av allt bara för alla bilder.
Beatrice Hallberg

#2 - - Amanda:

Glömmer också alltid bort vart jag har sett skådespelare innan, så himla frustrerande, haha.

Jag som är väldigt nostalgisk av mig tycker om appen Timehop. Där får man varje dag se bilder och statusar från fb, insta, twitter etc för samma dag flera år bakåt. Älskart :)

Svar: Men visst är det!! Bästa appen för just såna tillfällen dock! :)
Timehop har jag hört om innan, men aldrig testat, kanske är värt ett försök för det låter ju ändå lite kul! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - SOFIAMILK:

Vilka bra tips! Mina mest använda appar är antagligen Instagram, YouTube, Pinterest och Snapchat. Och så Legend of the Brofist (ja, PewDiePies spel, haha). Lite dyrt, men jäkligt välgjort!

Svar: Hehe, jag utelämnade dem för att jag tänkte att alla andra använder dem också ;) Men alltså, jag visste inte ens att PewDiePie hade gjort ett spel!? Så utanför vad gäller spel i allmänhet, hehe.
Beatrice Hallberg

#4 - - Mikaela:

Åh det där drakspelet spelade jag massor för typ två-tre år sen! Hade helt glömt att det fanns. Jag använder Podcast republic, har inte märkt att någon pod jag vill lyssna på inte finns där :) bara ibland att något enstaka avsnitt krånglat isåfall. Annars tipsar jag om snapseed för bildredigering och layout för att göra kollage!

Svar: Åh, du också!? Jag minns inte om jag skrev det eller om jag tog bort det, men vi spelade massor i gymnasiet! Podcast republic var kanske det bästa tipset ever! Mitt enda problem var när jag pausat att jag inte kunde starta igen för den krävde Wifi, men laddar man ner dem är det ju inte ett problem! Snapseed har jag testat, men fastnade aldrig för deras filter bara!
Beatrice Hallberg

Till top