Julen 2015 och en liten Youtube-kanal

Firanden & Högtider / Permalink / 6
Och så testar vi alltså, eller ja, jag testar alltså att starta en Youtube-kanal. Jag skrev det i början av 2015 också, men nu har jag faktiskt köpt till ett riktigt videoredigeringsprogram som fungerar, så nu blir det nog av! Riktigt exakt vad som kommer upp där vet jag inte, men det får vi väl se! Hittills ligger där bara en video, och den handlar om julen 2015. Den får ni även se mot slutet av det här inlägget, så kika gärna på den!
 
Nu tänker jag dock fråga er, såhär i början av året, vad det är ni vill se här på bloggen? Hur vill ni att den ska utvecklas, och vilka inlägg gillar ni mest? Vad tycker ni ska hamna på Youtube? Personliga videos där jag pratar eller DIY-videos? Kanske något helt annat? Om ni har tid kan ni väl svara på följande 5 frågor:
 
  1. Vilka inlägg gillar du bäst här på bloggen?
  2. Vilken kategori vill du att jag utvecklar och uppdaterar mer i?
  3. Vad vill du se på en Youtube-kanal? Personligt och pratigt, DIY-tutorials eller något annat?
  4. Hur ofta vill du att jag uppdaterar bloggen?
  5. Och hur ofta vill du se en video på Youtube?
 
Vill tacka så mycket i förhand och så hoppas jag att just du tar dig tid att svara. Jag vill ju utvecklas, både som person och som bloggare, och då är just din åsikt som läsare viktig för mig!
 
Men nu tycker jag vi kikar på videon från julen. Med stämningsfull musik och många, många små klipp blev den någon minut lång! Svara som sagt gärna på frågorna ovan och ge lite kritik på klippning och musikval och vad ni nu kan hitta, för jag vill gärna lära mig det här!
 
 
 
Och med denna lilla video avslutar jag det här inlägget, helt enkelt. Nu ska jag troligtvis ut och åka skidor, för det här är förinställt och jag är i Norge! Om det blir någon skid-video får vi se, hehe. Det är trots allt första gången jag åker, någonsin. Wish me luck!
#1 - - Sandra:

Här är mina svar på dina frågor:

- Vilka inlägg gillar du bäst här på bloggen?
Diy, recept och andra tipsiga inägg.

- Vilken kategori vill du att jag utvecklar och uppdaterar mer i?
De jag skrev ovan tror jag :)

- Vad vill du se på en Youtube-kanal? Personligt och pratigt, DIY-tutorials eller något annat?
Personligt och pratigt mer än bildvideos med musik. Försöker själv ta steget från det sistnämnda och göra mer innehållsrika videos så det vore roligt att få inspiration från någon annan!

- Hur ofta vill du att jag uppdaterar bloggen?
Så ofta du har tid och lust men jag skulle vilja be dig om en annan sak. Det låter kanske lite hårt men jag hoppas att du vet att jag menar väl. Försök gärna att uppdatera bloggen utan att skriva saker i stil med "Och så gick det några dagar utan uppdatering", "nu har det ekat tomt här i flera dagar" osv. Din blogg är superhärlig men det är ingen som blir arg eller ledsen för att du inte har tid eller möjlighet att uppdatera den så ofta. Men när du själv påpekar det i den första meningen i inlägget börjar man själv tänka på det. Jag fick lära mig detta när jag startade källan och i varje avsnitt ursäktade mig för det dåliga ljudet. Flera personer sa då till mig att de inte ens märkt att det var lite halvtaskigt ljud förrän jag sa något men att de inte kunde sluta lyssna efter det eftersom jag påpekat det. Du gör ett superbra jobb så lägg bort den där känslan av att du inte varit tillräckligt bra och hoppa bara rakt in i inlägget istället. Det självförtroendet kommer märkas och kommer göra din blogg ännu bättre!

- Och hur ofta vill du se en video på Youtube?
Tänker att en gång varannan vecka är max för att man ska hinna spela in själv och för att vi som tittare ska hinna känna att det är nytt och fräscht. Har inget emot att de kommer senare och skulle inte tycka det var dumt om de kom oftare men jag tänker själv att varannan vecka är mer än bra nog!

Svar: Sandra, du är så klok! Tack först för de kortare svaren, jag uppskattar all input. Och sen, TACK, för att du vågar skriva det lite hårda och välmenande som du gör. Jag är för bra på att ursäkta mig, och även om jag inte svarat på den här kommentaren förrän nu har jag redan läst den flera gånger och försökt jobba på det. I längden hoppas jag att det märks. Och Youtube lär bli pratigare ju mer jag vågar, ska bara hitta det där perfekta stället att filma på i vår lilla lägenhet! Eller i alla fall ett som har ljus och en renare, enklare bakgrund, hehe.
Beatrice Hallberg

#2 - - frida g svensson:

jag har också en youtubekanal! Det är så roligt! du hittar min här.
https://www.youtube.com/channel/UC2rbVlR3V0jSDAgq-CVCWiQ

jag hade gärna sett mer tips och utflykter i malmö och runt malmö.

kram!

Svar: Kul, ska kika!Och mer tips från Malmö, det vill jag verkligen också få in! Har jobbat i evigheter på en guide till mina favoritställen i Malmö, så den kommer förhoppningsvis under året i alla fall! :D
Beatrice Hallberg

#3 - - Gabbi:

Vilka inlägg gillar du bäst här på bloggen?

Lite mer personliga, med dina tankar men även när du skriver / fotar din vardag.

Vilken kategori vill du att jag utvecklar och uppdaterar mer i?
Skulle vara roligt med lite mer inredning och mode.


Vad vill du se på en Youtube-kanal? Personligt och pratigt, DIY-tutorials eller något annat?

Personligt och pratigt.

Hur ofta vill du att jag uppdaterar bloggen?

Några gånger i veckan

Och hur ofta vill du se en video på Youtube?

Så mycket som du hinner med, hellre färre videor med bättre kvalitet än att du stressar ihop nåt :)

#4 - - Föredetta bokcirklemedlem:

Miss me? tänkte att jag också kunde ge lite svar
Vilka inlägg gillar du bäst här på bloggen?
Tips, personliga och shopping. Så gillar jag ju när jag får se fina malmö och frida & sofie hahaah
Vilken kategori vill du att jag utvecklar och uppdaterar mer i?
Hm...som ovan. Roligt att läsa tips av böcker/serier m.m
Vad vill du se på en Youtube-kanal? Personligt och pratigt, DIY-tutorials eller något annat?
Personligt och pratigt! Med inslag av pyssel.

Uppdaterande sköter du redan bra.

Svar: Yes I do!!! Kommer du ner till Malmö någonting snart!? Jag behöver träffas känner jag!!
Och tack för dina fina svar, kram!! :*
Beatrice Hallberg

#5 - - Mikaela:

Mysig video! Jag gillar bäst DIY, recept o tips, vardagsinlägg och utflykter och sånt!
Vilken kategori vill du att jag utvecklar och uppdaterar mer i?
Jag kan inte få nog av DIY-inlägg för det tycker jag är allra roligast, så jag säger det!
Videos: så ofta du känner för det, tycker inte det måste vara ett regelbundet tema utan kul om det kommer då och då. Pratvideos är kul, men igen så är DIY vad jag gillar bäst :)
Tycker du uppdaterar bloggen lagom ofta som det är nu!

Svar: Tack Mikela!
Och tack för dina svar, det känns bra att det mesta är positivt! Ska kika lite på det där med DIY, jag vill vill vill verkligen hitta på mer sånt! :)
Beatrice Hallberg

#6 - - Mikaela:

Jag har förresten gjort ett liknande inlägg du gärna får svara på :)

Svar: Åh, självklart! Jag sitter och tar igen bloggar as we speak, så kan ju ta en paus från allt inläggsrensande och läsa och svara på just det inlägget då! :)
Beatrice Hallberg

Till top