En titt på vår lägenhet

Hemma / Permalink / 4
Nej, vi har inte flyttat, även om det nästan låter så på rubriken. Men vi har möblerat om, och det har tillkommit (och bortfallit) en del nytt, och saker har fått helt nya platser i vårt lilla hem! Jag tog helt enkelt med mig kameran runt om i vårt rum och i vår hall för att memorera hur vi hade det den här tiden i våra liv, och tänkte dela med mig av en del av det!
 
 
Det här är en del av mitt skrivbord (den delen som är utan färgstänk för tillfället), och den där orangea saken som står längst till höger är en förvaringsdetalj som min farfar hade. Jag träffade aldrig min farfar, men den här har jag alltså kvar efter honom! Äkta 70-tal, och ska inom en snar framtid få byta färg, när jag rengjort den ordentligt och valt färg.
 
 
Vår ena bokhylla som just nu huserar hälften av mina (och en del av Erics) böcker, samt vår enorma porslinsblomma och några tavlor som vi inte har hängt upp än. Och en lite gullranka och en rosa, mjuk kanin!
 
 
Några andra tavlor står nedanför bokhyllan lutade mot ena kanten. Två har jag målat, eller stänkt som i ena fallet, och den tredje har vi köpt av en lokal konstnär som sålde på Mitt Möllan i vintras. Galaxtavlan är ju förresten mitt bidrag till förra årets Monthly Makers-tema i Juli!
 
 
Mellan bokhyllorna, för vi har helt plötsligt två i stället för en, har vi ställt en stege som förut stod i hallen, och på den hänger nu våra två plädar och en ljusslinga vi fick i julklapp första julen tillsammans av Erics morbror med familj! Och så hänger såklart porslinsblomman ner så långt att den är med. Svårt att tro att den bara var tre pinnar på kanske 20 cm ovanför jorden när vi flyttade hemifrån och till den här lägenheten!
 
 
Nedanför stegen ligger en hög tidningar jag ska gå igenom, ovanpå dem står mina tofflor som jag använder för sällan, och brevid det står min stick-korg som för tillfället innehåller ca hälften av mitt garn och alla mina virknålar, men få av mina stickor.
 
 
Och här är ett av mina favorit-hörn! Här står vår ena monstera, vårt nya tillskott Calathean i sin nya kruka som är en stor favorit för min del, på ett ljusfat. Som sällskap har den ett ljus som luktar gott, tändstickor i annan behållare och glasunderlägg jag målade i... mars kanske? Tiden går fort, helt enkelt! Och i bakgrunden skymtar mina kokböcker, Erics enda hela hylla i bokhyllorna, och så filtarna och tofflorna!
 
Och det var stora delar av vårt lilla hem, eller ja, en hel vägg kan man väl säga att det var i alla fall! När andra delar blir färdiga kommer de också upp här, men det där med inredning tar verkligen tid har jag märkt.
 
Vilka är era favoritdelar i era hem? Mina är de på bilderna ovan, soff-delen och skrivbordet, helt enkelt. Det är där jag spenderar mest tid, förutom i köket och i sängen för sömn.
#1 - - Mikaela:

Superfin kruka till calathean! Haha din monstera börjar också bli ett monster ju :D Megastor! Min absoluta favoritdel just nu är en del av köket, vid bordet där vi numera har hyllor uppsatta, ääääälskar verkligen de hyllorna!

Svar: Visst är krukan otrolig, älskar den fortfarande lika mycket och är så glad att vi köpte den! Och monsteran är mitt ena monster, haha, vi har ju två.. Har du visat några bilder på kökshyllorna!? Är så nyfiken på hur andra bor!!
Beatrice Hallberg

#2 - - Alicia:

Vad kul att få se, Beatrice! Ni bor väldigt fint - och med så fina betydelsefulla detaljer! Jag älskar din farfars förvaringshylla och garnkorgen som nog är det mest inbjudande inredningsobjektet en kan ha. Så ledsen att jag inte kan inreda med garn i och med grådvärgarna, men på senare tid har jag funderat på att införskaffa nån stor glasburk eller liknande att ha nystan i.
Tack för rundturen - och påminnelsen att jag också behöver göra ett sådant inlägg!

Svar: Åh, tack! Det här är ju verkligen ett fåtal curerade områden dock, sanningsenligt är det betydligt stökigare, haha! Och ja, jag älskar också farfars lilla hylla, till och med färgen har jag börjat uppskatta på sistone! En burk för allt garn låter också fint, och det känns som att det håller dammet borta på ett effektivt sätt!
Beatrice Hallberg

#3 - - Wilda:

Så fint! Gillar färgtonerna och min favorit blev stegen med plädar. Smart sätt att använda en stege :D

Svar: Åh, tack Wilda! :D Stegen är till för förvaring, och köpt på Granit för några år sen, men just plädar kändes perfekt på den när den fick flyttat från hallen!
Beatrice Hallberg

#4 - - Mikaela:

Japp, gjort ett inlägg som heter något i stil med köksmakeover eller renovering av köket? Kanske? Jag troooor jag har en väldigt liten kategori som heter inredning där den BÖR ligga! Haha bra koll jag har!

Svar: Hittade det!! Tror för övrigt att din inrednings-kategori är större än min, haha! Men rätt kul ändå hur dålig koll man har på det här!? Undrar hur många inlägg man skrivit ändå? Och hur många av dem som man var nöjd med när man skrev dem för sådär en 3 år sen... *ryser*
Beatrice Hallberg

Till top