London dag 2 (Sen Viet)

London 2016 / Permalink / 0
Jag är tillbaka i Malmö, och det är dags för absolut sista delen av dag 2 i London! Innan har jag ju visat vår promenad längs Regent's Canal Tow Path, och när vi var i Camden, förlovat oss och sett Amy Winehouse hem. Men vi avslutade dagen med att testa något ingen av oss gjort innan, nämligen äta Vietnamesisk mat!
 
 
Så via Yelp-appen hade vi sett att en av de närliggande ställena serverade områdets bästa (men absolut inte enda) vietnamesiska mat! Så vi gick dit, blev placerade vid ett bord och fick varsin meny och räkchips i en skål.
 
 
Lokalen var väl inte så fantastisk, men vi hoppades på att maten skulle vara värd det när miljön inte var så charmig och personalen var... rätt otrevliga bara.
 
 
Så jag beställde in en klassiker jag läst mycket om som alla verkade tycka om, en Pho-soppa. Jag beställde den med tofu, för jag tänkte att jag skulle slå på stort när den nu var så rekommenderad. Men vet ni? Jag borde läst nogrannare på menyn, för det är ju då självklart en miss att beställa in en rätt som i princip består av koriander när man inte klarar smaken av det.
 
Så jag tryckte i mig så mycket jag klarade av den där soppan, och sen lämnade jag den åt Eric som försökte äta en del av den, men ingen av oss kände särskilt mycket nöje av den tyvärr. Jag ångrar dock att jag inte valde samma sak som Eric, som åt det här:
 
 
Någon sorts stekta eller wokade nudlar, som var lite mer sötsura, och som tack och lov för hans del inte innehöll koriander! Ångrar sådär i efterhand att jag inte valde på magkänsla utan andras rekommendationer, men man lär sig helt enkelt!
 
Så, slutsats: Gillar du vietnamesisk mat, så är det här säkert en bra ställe! Jag tror dessutom att jag skulle uppskatta det om jag valde rätt mat, så jag försöker igen en annan gång, helt enkelt!
 
Och så var den andra dagen i London slut, snart följer de resterande två dagarna i bild-format!

Tidigare inlägg från London:
Till top