Skånska Sibbarp och Öresundsbron

Malmö / Sibbarp, Utflyktsmål, Öresundsbron / Permalink / 2
Länge har jag funderat på var sjutton i Malmö som Sibbarp ligger. Bussen jag åker till Mobilia går dit, och jag har åkt den från Limhamn en gång, men mer än så hade jag liksom inte koll på. Att det dessutom finns ett litet Sibbarp strax utanför Falkenberg har alltid gjort mig lite nostalgisk, och jag var nyfiken på var den här bussen stannade.
 
Utöver detta har jag länge velat ta mig ut till platsen där Örasundsbron växer upp ur marken och bort i vattnet över till Danmark, eftersom jag sett så många vackra och makalösa bilder därifrån. Att det då dessutom var i närheten av där bussen stannade gjorde att vi tog tummen ur och gav oss ut på upptäcktsfärd!
 
 
Vi tog bussen på eftermiddagen, och när vi kom ut såg det ut som att det skulle börja regna. Vi hade med oss paraplyer för säkerhets skull, men de behövdes aldrig.
 
 
Möllan såg spektakulärt ut med sina färgklada, randiga tält och de mörka molnen ovanför.
 
 
När vi kom fram (efter att ha hoppat av två stopp för tidigt eftersom jag blir så nervös att jag ibland glömmer att tänka) och hade gått ut mot vattnet en bit längre än planerat, kom vi fram till detta. Mängder av vackra bryggor som sträckte sig ut i sundet. Lite extra randiga var de också, eftersom de testar olika sorters trä och träblandningar för att se vilka som håller, blir hala, och andra spännande saker. Smart grej!
 
 
Åt ena hållet såg man detta. Inte så nära som vi hade tänkt oss först, men bra nära ändå!
 
 
Och åt andra hållet detta. Man ser inte direkt Malmös högsta byggnad här, men den syntes sådär när man stod där på bryggen. Det man ser är dock ett ställe som heter Ön, som också är fint!
 
 
Vi tog lite bilder, en kombination av att jag får öva på att stå framför kameran och inte bakom, och att Eric får öva på att fotografera mig så att jag någonsin ska hamna på bilder. Den här gången blev det några riktigt fina, som kommer i ett eget inlägg!
 
 
Och så får man fjanta lite också! För mest ser man ju inte sådär poseig ut, hehe.
 
 
 
Han här posear mest alltid dock! (Eller mest när jag ber honom att stå och titta åt ett särskilt håll eller sitta någonstans....) Finast är han <3
 
 
Sen blev det dags för fika. På bordet vi tittade ut med tillhörande bänk och utsikt över hela sundet och Köpenhamn på andra sidan, låg dessa två stenarna lutade mot varandra. Fina tyckte vi, och nu ligger de på mitt skrivbord i stället. Och visst ser man bron lite sådär i den suddiga kanten till vänster?
 
 
Sen började det bli lite kallt, för solen gick hela tiden i moln. Så vi åt vårt fika (Kardemummabullar från Gateau) och drack hemgjord flädersaft och vatten ur min nya....
 
 
Memobottle! Som jag fick av pappa för de säljer dem på hans jobb. Dels är de snygga, och dels rymmer de mer än man tror om man bara ser och håller i dem! Himla bra faktiskt, lär inte behöva en ny vattenflaska på riktigt, riktigt länge.
 
Och sen blev det visst inga fler bilder på annat än mig (hehe), innan vi skyndade oss vidare mot bussen och en toalett.... Och sen fick vi ändå vänta på bussen i 25 minuter, för såpass bra på att planera tid är vi, haha.
 
Så vi hamnade inte precis där vi hade tänkt oss, men vi åkte hela vägen till slutstationen (well... vi gick till ändhållplatsen i alla fall) på en buss vi åkt en hel del med, och har en ny liten pärla till på köpet! Så, en varm rekommendation: Sibbarp i Malmö, ändhållplats för buss 34!
#1 - - Mikaela:

Jag måste få Emanuel på att öva mera, jag gav han kameran en stund i helgen så att jag okcså skulle fastna på bild. Men typ alla utom EN som jag var ful på så är jag totalt ur fokus, trots att jag instruerat hur man fokuserar... Så blir inga bilder på mig den här gången heller haha! Tur att Eric kan!

Svar: Hahaha, åh, jag förstår precis! Eric har inte så svårt med att fokusera, men det där med att jag inte ska hamna i mitten, utan att han först får fokusera och sen placera mig rätt i bild, det har tagit ett tag! Det är bara att gå tillbaka till typ förra våren när jag började jobba på det och han typ har klippt mig mellan halsen och brösten och sånt kul! Så det kommer, det lovar jag ;)
Beatrice Hallberg

#2 - - Christin:

Åh vad roligt att se bilder från malmö! Vill genast göra mer sånt. Plus, haha brukar också instruera Anton i hur han skall ta foton, hehe.

Svar: Så kul att hitta fler som bloggar här i Malmö! Och ja, det där med pojkvänner/sambos/män alltså, det är så bra att de kan fotografera en när man inte kan göra det själv! :D
Beatrice Hallberg

Till top