Tipslistan 10-1

Tips & Guider / Permalink / 1
Det är dags för en gammal hederlig lista, men inte vilken som helst, utan en där jag tipsar om allt jag gillar just nu! Jag hittade den av en slump i en arkiv-sökning inne hos Flora, och efter en del modifikationer är den alltså här nu, tipslistan! 
 
 
10 instagramkonton:
 
 
9 bloggar:
 
 
8 böcker:
Stål av Silvia Avallone
Matilda av Roald Dahl
Här ligger jag och blöder av Jenny Jägerfeld
Skymningslandet av Marie Hermansson
Flyga Drake av Khaled Hosseini
Ursäkta att man vill bli lite älskad av Johanna Thydell
Min Dotter Amy av Mitch Winehouse
Välkommen till den här världen av Amanda Svensson
 
 
7 recept:
 
 
6 filmer:
Very Good Girls (2013)
Pitch Perfect (2012)
Almost Famous (2000)
Speak (2004)
Earth to Echo (2014)
The Holiday (2006) 
 
 
5 matställen i Malmö:
Surf Shack, Gamla Väster
Casual Street Food, Möllan
Möllans Falafel, Möllan
Creperie Bretagne, Triangeln
Bar Italia, Västra Hamnen
 
 
4 resmål:
 
 
3 tv-serier:
Mr Selfridge (2013-)
Orange Is the New Black (2013-)
Lie To Me (2009-2011)
 
 
2 förebilder:
 
 
1 blogginlägg:
#1 - - Jenny:

Åh, pestolasagne låter ju magiskt gott! Får nog bli att testa en sats för veckans lunchlådor :)

Svar: Ja, den är supergod! Det bästa är att man kan variera den och göra med/utan kött, med bönor eller linser eller vad man vill, och att man kan öka och minska det mesta tills man själv är nöjd! :)
Beatrice Hallberg

Till top