100 saker som gjorde mig glad för 6 år sen

Jag & Vi / Permalink / 5
När jag är hemma nu passar jag på att rensa lite bland alla saker i mitt gamla flickrum. Här är... låt oss säga stökigt. Och det är en underdrift, för här är fullt med gamla grejer jag inte hade hjärta att slänga förr. Men! Bland alla dessa saker kan man såklart hitta guldkorn. Som en rolig lista, skriven på naturfärgat inslagspapper, där jag listar saker som gör mig glad. 100 saker, närmare bestämt.
 
 
Jag daterade den här listan till 2010, sommaren innan jag började gymnasiet alltså. Dels på grund av hur jag skriver, dels på grund av vad jag skriver. Så nu ska vi alltså titta på de 100 saker jag tyckte gjorde mig glad för 6 år sen, sommaren innan jag började gymnasiet.
 
 
1. Ballonger
2. Kärlek (lycklig)
3. Färg
4. Pussar
5. Kramar
6. Vackra citat
7. Mina vänner
8. Min familj
9. Att få ett leende
10. Att få göra det man vill
11. Nycklar
12. Min Canon EOS 1000D
13. Julen
14. Crux
15. Fina minnen
16. Att lyckas med foton
17. Att skratta
18. Att se folk bli glada för något man gjort eller gett
19. Att hitta något man vill ha
20. Att vara nykär
 
 
21. Min pojkvän
22. Att få sjunga
23. Förgätmigej-blommor
24. Knappar
25. Att hitta ett fynd på rea
26. Fika med en kompis
27. Efterlängtade TV-program
28. Ett fint sms
29. Godmorgon-pussar på kinden
30. Tuschpennor
31. Mysiga klasskompisar
32. Fina bilder
33. Bra böcker
34. Födelsedagar
35. Att ge bort genomtänkta saker
36. Choklad
37. Resor
38. Shopping
39. Att rita något fint
40. När krukväxter överlever
 
 
41. Fina smycken
42. Att få veta att någon tänker på en
43. Att få en ny kusin
44. Grillkvällar utomhus
45. SOMMAR & SOL!
46. Varmt havsvatten
47. Musikämnen i skolan
48. Livespelningar & Konserter med bra band
49. Dagens teknik när den funkar
50. MUSIK!
51. Prickar
52. Sköna, rutiga skjortor
53. Chinos
54. Fina ögon
55. Gammal inredning
56. Bra inspiration
57. Underbara Claras blogg
58. Inspirerande människor
59. Bokstäver i inredning
60. Hjärtan
 
 
61. Fina pärlplattor
62. Snygg streetart
63. Vackra och smarta klockor
64. Fina collage
65. Regnbågar
66. Luckystars
67. Gameboy Colour-spel
68. God mat
69. Snygg origami
70. Solrosor
71. Presenter
72. Kreativa folk
73. Alfapet-bokstäver
74. Engelska flaggan
75. Stearinljus
76. Vattendroppar
77. Solnedgångar
78. Vackra fönster
79. Mysiga ramar
80. Flaskpost
 
 
81. Solsken
82. Figurer bland molnen
83. Tärningar
84. Knappbutiker
85. Tågresor
86. Fjärilar
87. Stjärnor
88. Att vara inomhus när det regnar
89. Paraplyer i regnet
90. Ljuslyktor
91. Spetsar
92. Mysiga, stickade tröjor
93. Rosetter
94. Kakor
95. Tro
96. Noter som bilder
97. Mysiga vantar, mössor & fina halsdukar
98. Snögubbar
99. Fina muffins
100. Underbara låttexter
 
 
Vad gör er glada? Vad gjorde er glada för 6 år sen? Tycker det är så kul att hitta sånt här, och att läsa sånt om er som läser! Konstigt ändå hur mycket som ändras, och hur man väljer att formulera sig. Mycket på den här listan tilltalar mig verkligen inte idag, och jag undrar om jag verkligen blev genuint glad av flera av dessa sakerna för alla de där åren sen... Vem vet. Inte jag i alla fall.
#1 - - Jenny:

Åh, älskar när man rotar bland gamla gömmor och hittar sådana här guldkorn! Man kanske ska skriva en liknande lista nu och plocka fram om några år :)

Svar: Ja, men visst är det! :) Tycker jag verkligen du ska passa på och göra, det är så kul att hitta när det väl kommer fram! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Vilken kul lista! Var det Eric som var din pojkvän redan då? Och det är en annan kamera du har idag va? Vilken? :)

Svar: Ja, haha! Knäppa grejer man gillade kan jag känna, men det var ju mitt 16-åriga jag! Och nej, det var faktiskt inte Eric! Vi har varit ihop i 3 år, men vi kände varandra redan då och han var en av mina bästa vänner! :)Och ja, ny kamera! Numera har jag en EOS 60D, som jag fick i studentpresent! :D
Beatrice Hallberg

#3 - - Beata:

fin lista!!

Svar: Tack Beata!!
Beatrice Hallberg

#4 - - Alicia:

Men alltså vilken skatt! Hahaha så himla fint! Önskar jag kunde hitta en egen sån lista för gu vad kul det vore att se! Men jag får väl påbörja en nu att spara ;)
Du hade inte så himla knasiga grejer i alla fall som om den vore ännu lite äldre, men jag tror verkligen en växer ur en del glädjeämnen en "lärt" sig bli glad för, typ.

7 spontana grejer jag blir glad av just nu:
Kreativt flow
Doften av syren och pion
Tomater som växer lite lite för varje dag
Turister som blir glada när jag kan säga tack på deras eget språk (jag jobbar ju i butik)
Gemenskap i skapandet (träffade en tjej igår för första gången och bara pratade kreativitet i två timmar)
Varm choklad med vispgrädde
När katterna spinner så de grymtar

Svar: Ja!! Det var faktiskt rätt kul att se vad som förändrats, jag menar... "Lucky Stars"? Så himla weheartit 2010, hehe. Testade att vika egna också, men det tog ju sån tid att klippa remsor!? Nej, inte alls något jag tror gjorde mig GLAD egentligen... men men, man skriver väl vad man tror att andra ska tycka är något positivt, när man är 16... Eller jag gjorde garanterat det i alla fall.
Och så kul att du skrivit några egna ju!! Älskar för övrigt också kreativt flow och varm choklad med vispgrädde!
Beatrice Hallberg

#5 - - Wilda:

Vilket fint inlägg! Lämnar det med en glad känsla i magen. <3

Svar: Tack Wilda, du är för fin <3
Beatrice Hallberg

Till top