4x4 saker #8

Listor / Permalink / 1
Det är dags för ännu en omgång med saker i 4x4-formatet! Det här är ett av mina bästa format (förutom det som kommer upp imorgon), och jag tycker det är så kul att skriva! För vem har inte fyra bilder som inte riktigt passar in? Jag vet att jag har det i alla fall! Plus att listor alltid är roliga.
 
 
Ljuset på kvällen klockan halv tio såhär på sommaren? Magiskt. Insåg att jag aldrig tagit en bild uppåt på vår innergård och tog en när jag ändå stod där i det magiska ljuset.
 
fyra saker jag ska göra idag
sätta ihop en bokhylla
fylla sagda bokhylla med allt som står på golvet
researcha sprayfärg
leta efter skålar jag velat köpa ett tag på Indiska
 
 
Apropå magiskt ljus, så sken det så vackert in på vår klädställning för ett par kvällar sen. Det fångades inte helt hundra på bild, men nära nog! Och ja, jultröjan jag gav Eric i julklapp hänger framme fortfarande, heh.
 
fyra helgplaner
åka på första utflykten med sommarkortet
undvika att fira midsommar
men ändå göra blomkransar
få middagsgäster på lördag!
 
 
En favorit hos mig just nu, som jag köpte i veckan! Jag har haft en liknande färg innan från H&M som jag faktiskt fortfarande har kvar (som eh, kanske köptes 2008..), men som nu ska få åka i papperskorgen till förmån för denna lilla fantastiska! Ser ni inte vad den heter, så är det alltså Surf's Up från H&M!
 
fyra saker jag lyssnar på
youtube-videos i bakgrunden när jag jobbar på datorn
alla de poddar jag missat när iTunes bestämt åt mig att inte uppdatera dem
ljuden från när Eric spelar pokémon på sitt DS
alla fulla människor som går runt på Möllan på kvällarna
 
 
Ett annat litet fynd som kostade lika mycket som nagellacket är den här! En Peperomia Polybotra, som det stod på krukan. Det är alltså inte en elefantöra, men en liknande växt som jag nästan tycker är finare! Den har mer droppformade blad, och köptes spontant på ICA. Krukan är faktiskt också från ICA, och kostade ynka 15 riksdaler, vilket jag tyckte den var väl värd!
 
fyra saker jag önskar mig
min almanacka jag beställde hem igår
att det är bra väder när vi är hemma i Falkenberg igen
att min Göteborgs-dag blir fin
att de färger jag vill ha finns inne när jag ska köpa dem
 
 
Gillar du det här upplägget lika mycket som jag gör? Då kan du kika på fler gånger jag använt det här:
#1 - - Mikaela:

Vad fin elefantörekusinen var! Kul med något lite annorlunda! Det började dock direkt klia i mina fingrar efter att måla om krukan med permanenta tuschpennor när jag såg den helvita krukan, haha. Även om jag gillar vita krukor så är det bara så roligt att måla på dom!

Svar: Ja, men eller hur! Vet inte alls huruvida de är släkt eller ej, men lika är de ju i alla fall! Och ja, haha, jag ville egentligen också, men jag känner mig inte så säker på handen att jag vågar göra något med permanenta pennor än, får öva på annat först tror jag!
Beatrice Hallberg

Till top