Monthly Makers Växter

Monthly Makers / Permalink / 9
Det är dags för månadens bidrags-släpp! Kanske den bästa tiden varje månad, förutom dagen när alla de insamlade bidragen visas upp för allmän beskådan. Den här månaden har det, som ni nog vet, varit tema Växter. Ett tema som, även om det ligger mig varmt om hjärtat med växter, har varit svårt för min del.
 
Jag fick dille på krukor för några månader sen, men insåg att jag inte hade råd att gå en keramikkurs just nu. Jag älskar inte direkt den sorts lera man kan använda hemma, och jag visste inte riktigt vad jag ville göra annars.
 
Mina tankar gick från att bara hitta på något sätt att husera mina air plants till att måla krukor till att greja med själva växterna eller kanske måla något eller brodera. Ja, ni förstår. Det var helt enkelt vilt inne i huvudet, men jag fick ganska fort en idé jag ville köra på. Och vet ni? Den blev en del av det jag tänker visa upp idag.
 
 
Det var nämligen så att jag brände mig rejält på axlarna för några veckor sen, och det lilla jag hade kvar av en av mina body butters tog slut. Jag funderade en hel del på hur jag kunde använda den, eftersom jag gillade färgen och storleken. Jag råkade sätta burk-delen i locket och insåg att de passade perfekt ihop!
 
 
Så jag tog helt enkelt med den hem när vi åkte till Falkenberg, eftersom jag visste att pappa har en Dremel. Själv äger jag inte elektriska verktyg, mer än möjligtvis min limpistol om den räknas, och jag ville inte gärna spika hål i bottnen för dränering.
 
Men mer då? Jo, jag kände nu mot slutet av veckan att det här kändes så enkelt att det knappt kändes som ens den enklaste DIY. Inte för att det känns enklare än nästa sak jag gjorde, men de är väl på ungefär samma nivå. Så här är den, den andra krukan:
 
 
Den vita krukan! Som kanske eller kanske inte väntar på ett lika vitt fat och eventuellt lite detaljer i antingen svart eller guld. Jag har inte bestämt mig än, men gillar hur vit den blev! Det krävdes rätt många lager vit färg för att få den såhär vit faktiskt. Den är dessutom matt, eftersom jag använde matt färg i stället för glansig.
 
 
Och här är de, mina två extremt enkla DIYs som är mitt bidrag till månadens Monthly Makers. Vackra i all sin enkelhet, och kanske precis vad jag behövde just nu. För vet ni? Allt jag gör nu är att städa, rensa och flytta runt möbler, och min hjärna är så full med tankar och idéer och alla intryck jag får av att vara här i vårt hem just nu att jag nog behövde enklast möjliga saker att bara få göra.
Det är ju trots allt det skapande kan vara ibland, en sorts flykt från alla tankar, ett görande och ett bra sätt att få släppa allt annat på.
 
Förresten! Såhär fint ser det ut ibland när man inte riktigt kan hantera verktygen man använder:
 
 
Det kanske inte riktigt syns, men det är alltså så att hela burken snurrar runt borret. Någon halv sekund efter detta stannade jag äntligen maskinen och då flög burken över halva köket förbi pappa med kameran och ner på en matta. Sen bröt vi ihop i skratt allihop. För så kan det ju gå ibland, och det är okej! Den här gången var det för att jag skulle stänga av den, men tänkte att det var åt andra hållet och drog på mer kraft = panik och hjärnsläpp, haha.
 
Och så kan det alltså vara ibland när man skapar, det blir inte alltid som man tänker sig! Ett hål av 9 är nu mycket större än de andra och är otroligt ojämnt, men det är ju trots allt funktionen som är det viktiga här.
 
Vad har ni gjort på månadens tema? Jag är nyfiken på att få se alla bidrag den här månaden, och hoppas på att bli riktigt inspirerad som vanligt! Missa inte att länka hos Beata, och undrar ni något är här lite mer info:
 
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I juni är temat Växter och Beata är värd. Kommentera detta inlägg med en länk till ditt bidrag för att vara med.
 
Vi som driver Monthly Makers är AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatrice (jag!), ElsaJessicaMikaelaRuthSandraStina och Wilda. Inspireras, skapa och utvecklas med oss under hela året!
#1 - - Emma -Merakibeauty.se:

så kul :)

#2 - - Mikaela:

Men vad fint återbruk, hade aldrig tänkt på att plantera i body butterburken! Tycker om färgen på den med! Och tänk vad Ernst säger: I det enkla bor det vackra ;)

#3 - - Jessica:

Så fin färg på burken!!!

#4 - - Victoria:

Haha, ja jag håller med Mikaela och Ernst!
Jättefint, verkligen. Body butterburkarna är egentligen helt oslagbara när det kommer till förvaring, och doften hänger ofta kvar vilket ju alltid är trevligt. Vackert!

#5 - - Silje:

Digger måten du har brukt den boksen på! Så fint, så enkelt :) Gjenbruk er alle tiders :D

#6 - - Linnéa:

Vilket smart sätt att återanvända burkarna på :)

#7 - - Stina | Stinas tillvaro:

Verkligen toppenfin färg på body butter burken :) Ibland (läst jämt) är enkla DIY det allra bästa. Älskar förresten de söta växterna!

#8 - - Jenny:

Men vilket smart återbruk! Och himla smart av tillverkarna att skapa burkar som passar perfekt i locken ;) Gillar skarpt hur gängorna blir ett så fint dekorativt inslag, kommer nog ta och sno den här iden någon gång!

#9 - - Wilda:

Superbra tips till något som finns i många hem! Jag vet inte hur många såna jag har. Kanske får göra någon idé av många burkar. ;) Det allra enklaste DIY:et är ju oftast det som väldigt få ens tänker på. Jag hade då aldrig kommit på en så kreativ lösning! Fint också med den färgen till den andra vita krukan.

Till top