En dag när plugg var ganska roligt

Malmö / Utflyktsmål / Permalink / 2
Igår var en sån där trevlig dag. Emelie kom till mig för att påbörja vårt arbete som är slutet på den här kursen, och vi började med att gå till Hemmkväll för lite motivation. Sen tog vi en omväg hem förbi en postlåda och det var så varmt (+10°!!) att vi svettades lite i våra jackor!
 
Sen var det dags för lunch innan vi började på vårt arbete. Vi ska utgå från intervjuer vi gjort med våra handledare under praktiken, och därför läste vi igenom dem noga och strök över/under allt vi kände var relevant och intressant.
 
 
Och sen har vi börjat jobba på en frågeställning utifrån detta. Det svåra är att hitta en vetenskaplig artikel som går att koppla ihop med ämnet vi gärna vill skriva om.
 
 
Och i varje halvtimme tog vi dans-paus, men det får ni minsann inte se på någon bild, haha!
 
 
Kul har vi i alla fall ihop! Men sen insåg vi att vi faktiskt inte kunde sitta inomhus hela dagen i det fantastiska vädret, så vi bestämde oss för att avsluta, packa ihop och ta oss ut en sväng!
 
 
Så jag visade Pildammsparken och de långa gångarna inuti några av häckarna, och solen sken himla fint genom grenarna i bokträden som förhoppningsvis snart slår ut.
 
 
Sen var det så fint ljus mot slutet av promenaden att jag var tvungen att fota lite! Emelie var lagom villig, men ställde ändå upp.
 
 
Och så blev det en bild på mig också! Mycket välbehövligt, det blir alldeles för få såna eftersom jag alltid är den som håller i kameran...
 
 
Och sen gick vi skrattande vidare mot Triangeln och Emelies tåg, för det var dags för henne att ta sig hemåt. Det tar trots allt en liten stund att åka hela vägen till Helsingborg!
 
Idag är det min tur att resa dit dock, för att fortsätta skrivandet, bestämma en frågeställning och börja skriva. Det ska bli kul att se hur det går!
 
Vad gör ni idag? Är det vår hos er också, och hur varmt är det? Tänker att det knappast kan vara några 10 plusgrader norr om Skåne till exempel!
#1 - - Mikaela:

Inte riktigt 10, men 8 ska det vara idag ändå i Uppsala! Idag lyser äntligen solen igen, det har varit supergrått och mulet sen i lördags, men idag är det fint! Så även om jag har tenta imorgon och måste maratonplugga så ska jag ta mig en liten solpromenad!

#2 - - Jenny:

11 grader var det som mest idag när jag åkte från jobbet! Igår hela 14. Så våren har kommit även till Trollhättan, fantastiskt! :D

Till top