Grattis bloggen på treårsdagen!

Jag & Vi / Permalink / 4
Jag kom på mitt i natten att bloggen ju fyllt 3 år! Jag skrev det första inlägget här på bloggen den 12 mars 2013, och jag tänkte ta en tillbakablick på vad jag hunnit med de här tre åren! Jag varnar redan nu för att det här inlägget är väldigt långt, fullsmockat med bilder och väldigt underhållande!
 
 
Ni fick följa med när jag möblerade om mitt lilla rum i Falkenberg en sista gång innan jag skulle flytta.
 
 
Ni följde med mig på fest med klassen hemma hos en av våra lärare, som slutade i orkester med olika instrument.
 
 
När jag fotade Marta en påsklovsdag och bilderna hade helt magiskt ljus.
 
 
Och när dansarna i klassen hade sin avslutnings-show med cirkustema.
 
 
Och när vi musiker förberedde inför våran, komplett med olika våningar på scenen och ett second hand-fyndat vardagsrum mitt i alltihop.
 
 
Och ni följde med till Göteborg när jag och Eric åkte själva för att se Iron Man 3 på bio och började erkänna för varandra att vi nog ville något mer än bara vara vänner efter flera års vänskap.
 
 
Ni hängde med när jag och Kajsa åt årets första kulglass utomhus, och när vi ständigt sökte efter den bästa kombinationen till SIAs kokosglass.
 
 
På årets sista estet-fest var ni också närvarande i efterhand, och alla bilderna var suddiga eftersom objektivet inte ville fokusera i det dåliga ljuset.
 
 
 
Ni fick följa med på alla mina och Kajsas utflykter till (mestadels) Halmstad, där vi köpte mat, fikade och eh... åt andra saker på olika ställen runt om i stan, och kanske att vi shoppade något litet också?
 
 
Och sen: studentveckan! Med allt vad den innebar. Till exempel detta:
 
 
 
 
 
 
 
Och sen kom det vi alla både väntat på och vägrat inse var på väg. Studenten.
 
 
 
 
Och vi fick inse att jaha, nu var det slut på vår fina klass och alla roliga lektioner, och det var dags att bli nervös över vad framtiden hade att vänta.
 
 
Sen följde ni med mig till Berlin! 
 
 
På bussresan dit och hem, till lägenheten vi hyrde ett rum i via airbnb, på alla våra utflykter och alltihop. Lite såhär:
 
 
 
 
 
 
Och så följde ni mig genom hela sommaren:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och ända fram till Gotlandsresan, min första. Jag var, och är fortfarande, helt tagen av den ön. Nästa år åker vi förhoppningsvis tillbaka!
 
 
 
 
 
 
Sen följde ni mig till min första Malmö-visit efter att jag fått veta att jag skulle flytta hit! Nämligen en dagstur till Malmöfestivalen med Kajsa.
 
 
 
 
Och såklart de första månaderna (och åren) här i Malmö! Från när vi hämtade nycklarna till när vi flyttade in våra saker, och fram tills nu har ni fått följa med.
 
 
I snöigt Malmö.
 
 
På konsert på KB den där första hösten.
 
 
Till molninga Malmö.
 
 
Jag har fyllt 20 år, och 21 och nu också 22 år.
 
 
 
Soliga och våriga Malmö har ni också fått se genom bilder.
 
 
 
Påskaftnar har ni fått se på olika sätt, som den här extremt varma dagen när vi gick ner och svalkade fötterna på kvällen.
 
 
Och roliga bilder på dessa två fantastiska som är anledningen till att både jag och denna bloggen finns - aka. mina föräldrar!
 
 
 
 
 
Släktingarna har också fått ta en rätt stor plats här på bloggen! Kanske främst från firanden av olika slag, men även några fina sommardagar och andra trevliga tillställningar!
 
 
 
Pride har firats i Falkenberg både en och två gånger.
 
 
 
Och dessa två har följt mig genom all denna tid, Kajsa och Eric, mina två klippor!
 
 
 
 
Vi har hängt på Gotland en andra gång, där vi fick hålla i riktiga svärd från bland annat Sagan om Ringen, och där Eric sprang ut i ösregnet utanför vår hyresstuga och svalkade sig en dag.
 
 
 
 
Ni har varit med mig på min första demonstration och på utflykter till skogen utanför Falkenberg.
 
 
 
Ni har fått se både recept och bilder på vad jag ätit till frukost, lunch och middagar.
 
 
Och har följt ett år av den finaste bokcirkeln!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ni har hängt med bland nya vänner, och bland gamla vänner, bland de som hängt kvar och bland de som inte längre finns i mitt liv på samma sätt.
 
 
 
Ni har varit med mig i Norge och i Stockholm.
 
Och på kanske en av de största personliga resorna under hela tiden på bloggen: Monthly Makers!
 
 
 
 
 
 
 
 
Och det får sammanfatta det hela tror jag minsann, för nu har jag gått igenom de viktigaste delarna av mitt liv de senaste tre åren.
 
Jag är så glad att jag delat allt detta med er. Kan det möjligtvis finnas någon kvar här som följt med sen någonstans i början? Det hade varit kul att höra när ni började följa mitt liv här inne!
 
Nu hoppas jag på minst tre år till på bloggen, och så får vi se vad som händer härnäst i mitt liv! Jag hoppas ni hänger med, för man vet ju trots allt aldrig vad som händer på vägen.
#1 - - Mikaela:

Vad kul att läsa! Vad duktigt du är på att fota människor, jättefina bilder! Det är något jag behöver öva lite på, vågar knappt ta upp kameran bland folk :P

Svar: Åh, men tack, blir alldeles rörd nu ju! Jag som ofta tänker att jag behöver öva på just det - att fotografera människor!
Beatrice Hallberg

#2 - - Pernilla:

Grattis till 3-ås jubileet! Kul att få se en recap på vad som har hänt de här åren, jag har bara följt din blogg sen förra året någon gång. Hittade den i samband med Monthly Makers. :)

Svar: Tack! Kul att du hittat hit och stannat, förresten! Monthly Makers är en himla bra grej alltså! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Amanda:

Åh, vad mycket fina och härliga bilder! Jag började följa dig iom Monthly Makers någon gång förra året tror jag :)

Svar: Åh, men tack! Kul att du stannat, och som jag skrev här nedan (ovan?) så är ju Monthly Makers en himla bra grej alltså! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Wilda:

Så otroligt kul att se! Väldigt många bilder som jag bara ville stanna vid och beundra. Så roligt också med bilden på dina föräldrar, vilken längdskillnad! Och så fint med MM! Längtar till helgen!

Svar: Åh, men tack fina du, jag som alltid känner samma sak inne hos dig! Och ja, haha, mamma och pappa är minst sagt lite olika långa på sina 198 och 157 cm ;) Ska bli kul att äntligen träffas!
Beatrice Hallberg

Till top