Monthly Makers Miniatyr

Monthly Makers / Permalink / 11
Det är dags för oss värdar att visa vad vi hittat på på månadens tema i Monthly Makers! Kanske den bästa tiden på månaden, och dessutom extra kul eftersom vi värdar (8 av 12) har träffats hemma hos Sandra i Karlsborg i helgen. Men det kommer i ett separat inlägg eller tre!
 
Den här månaden är det Wilda som är huvudvärd, och det är på hennes bidragsinlägg ni kommenterar med er länk för att vara med i månadens samlingsinlägg. Den här månaden har hon gjort något jag är otroligt imponerad av, så oavsett om ni vill delta eller inte tycker jag ni ska kolla in det!
 
 
Jag gjorde det här. Inte primärt, utan som en sista extra sak som skulle komplettera mitt huvudbidrag den här månaden. Detta som för oss tillbaka till förra årets tändsticks-tema, där jag nu känner att jag fått lite revansch! Så vad tror ni jag ställde på detta tändsticks-staffli?
 
 
Två små tavlor såklart! Eller såklart och såklart, men jag tänker att det naturliga för att sätta på ett staffli är en tavla. Och jag gjorde alltså två, men bara ett staffli = en får inte stå upp.
 
 
Så jag har gjort såhär enkelt: Tagit två små, små canvastavlor, tejpat med vanlig platstejp, målat med kopparfärg och sen dragit bort tejpen så att de fått torka. Jo noggrannare man trycker fast tejpen desto mindre utanför, blödningen under tejpen kan man se i ena hörnet på ena tavlan.
 
Men var det verkligen det här jag tänkte göra egentligen? Nej. Faktiskt inte.
 
 
Det här var vad som skulle blivit mitt bidrag. Ni som hängt med ett tag minns mitt bidrag på tema rymd, där jag målade en tavla jag blev så nöjd med! Jag hade tänkt göra en miniatyr av den tavlan, men blev stressad och ofokuserad och kände att det inte alls var vad jag ville göra. Slutresultatet? Det här på bilden ovan.
 
Och med det vill jag självklart säga att det inte alltid blir som man tänkt! Jag fick snabbt tänka om, och jag är faktiskt nöjd med det som blev mitt slutgiltiga bidrag. Kanske fortsätter jag på den här en annan gång, kanske inte, vi får se!
 
Monthly Makers är en utmaning för dig som vill komma igång med eller utveckla din kreativitet. Under 2016 lanserar vi tolv gemensamma månadsteman för dig att inspireras av, utmanas och skapa utifrån. I (MÅNAD) är temat (TEMA + länk till temapresentationsinlägg) och (NAMN) är värd. Kommentera detta inlägg (länk till värdens bidrag) med en länk till ditt bidrag för att vara med.
 
Vi som driver Monthly Makers är AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatrice (jag!), ElsaJessicaMikaelaRuthSandraStina och Wilda. Inspireras, skapa och utvecklas med oss under hela året!
#1 - - Louie:

Det var ett jättefint staffli, och jättefina tavlor till med :)

Svar: Tack så mycket! :)
Beatrice Hallberg

#2 - - Alicia:

Åh haha, det blir verkligen inte alltid som en tänkt! Så bra att du påminner om det och delar med dig även av sånt som du inte är nöjd med :) Men vad kul att du gjorde ett nytt försök och inte minst tog revansch på tändstickstemat!! Ett ministaffli behöver jag helt klart till mitt framtida muminhus så jag tackar för inspirationen och räddar några stickor ur sista asken.

PS, tror det kan vara lättare att använda maskeringstejp än vanlig i plast! Den fäster jämnare och är enklare att ta bort. Jag använder alltid den till att maskera ytor på papper men har känslan av att den funkar lika bra på duk :)

Svar: Haha, det blir det verkligen inte alltid! Det var otroligt nära att jag gav upp och slängde allt, men ville så gärna ha med ett bidrag så det fick bli till att tänka om! Och rädda du några stickor, för det där stafflit vill jag se när muminhuset är färdigt!Tack för tejp-tips förresten, jag var faktiskt bara för lat för att hämta den, haha. Vanlig tejp fungerade förvånansvärt bra på denna duken dock! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Stina - Stinas tillvaro:

Så fiffigt och kul med återkopplingen både till tändsticks- & rymdtemat :D

#4 - - Sandra:

Är verkligen impad över hur du löste temat och att det inte riktigt gick som du hade velat. Och extra roligt att du återkopplade till tändstickstemat pga både miniatyr och tändstickor har jag tyckt varit extra kluriga!

#5 - - Ruth | HungryHeart.se:

Supercharmigt och lekfullt! Nu saknas bara en mini-gallerist som kan berätta om alla minitavlorna! ;-)

Svar: Åh, kanske borde skaffa ett litet dockhus och inreda som ett konst-galleri med ateljé!? Då får jag leta gallerister också ju! ;)
Beatrice Hallberg

#6 - - SOFIAMILK - skönhet och DIY:

Åhh, vad gulligt! Älskar det lilla staffliet!

#7 - - Form&Känsla:

Så bra med ett ministaffli, fint sätt att lyfta fram och visa små bilder! jag tänker att det skulle vara bra till fina vykort också:-)
/linda

Svar: Vykort funkar säkert superbra! Rekommenderar dock att göra ett som inte lutar så mycket åt ett håll ;)
Beatrice Hallberg

#8 - - Mikaela:

Allt är så gulligt när det är i ministorlek! Jättefint! Och så kul att du gjorde något med tändstickor!

#9 - - lekfulltmedkatarina.blogspot.se:

Jobbigt när det inte blir som man vill men tur i oturen i detta fall för dina koppartavlor blev verklkgen coola. Snygg färg du har i grunden för din kommande rymdtavla, eller om den blir något annat :-)

Svar: Tack så mycket! Ja, det blir nog en rymdtavla ändå, jag insåg när jag läste mitt gamla inlägg att jag visst hade målat med fingrarna!? Bra resultat den gången, så får testa igen tänker jag! :)
Beatrice Hallberg

#10 - - Jessica:

Så bra verkligen att du påminner om att det inte alltid blir som man vill! Men det är ju fantastiskt ändå! Men var hittar man små canvaser?!

Svar: Åh, men tack! Känns som att vi alla måste bli bättre på att erkänna när det går lite fel kanske!? Det är ju trots allt ofta det händer, haha. Och canvaserna (????) är från en butikskedja som finns här i Malmö men har grund i Danmark, Søstrene Grene... Men om du är sugen på några kan jag kanske köpa på mig ett par stycken och skicka upp till dig! :D
Beatrice Hallberg

#11 - - Sofie:

Men åå gulligt <3

Till top