Inspiration Monthly Makers Färg

Monthly Makers / Permalink / 2
Jag antar att ingen missat vad månadens Monthly Makers-tema är!? Om ni gjort det, så kika in hos Alicia för att läsa mer. Men ni som redan vet, och kanske funderar lite på vad ni ska göra, ni har hittat rätt direkt!
 
Jag brukar inte göra inspirationsinlägg i vanliga fall, jag har oftast en egen idé som är lite luddig och inte helt klar och har svårt att fundera på annat än den, och har därmed svårt att avgöra vad som är bra idéer för någon annan. Men vet ni? Den här månaden visste jag redan vad jag skulle göra, och därför är det så mycket enklare att dela med mig av helt andra idéer till er!
 
Det här temat känns extra roligt, just för att det går att göra så mycket på det. Stanna inte vid själva färgen! Lek med färger inom vilket material du vill, det behöver liksom inte vara någon typ av färg man målar med. Om det inte är det du vill förstås, för då ska du såklart göra precis det!
 
Vem som helst kan vara med, kanske lite extra särskilt den här månaden, eftersom temat just nu är så inkluderande. Jag vill också slå ett slag för att bara leka fram något. Att visa upp det otippade, ofärdiga eller "misslyckade". Att våga chansa och se vad som händer, men att vara stolt över att man faktiskt gjort något, hellre än nedslagen för att det inte blev perfekt. Ingen är perfekt, och ingen kan göra perfekta saker, det är för att vi helt enkelt är mänskliga. Och vet du? Den mänskliga faktorn är ju det som gör konst och hantverk och pyssel så himla kul!
 
/ 1 / 2 / 3 / 4 / 5 /
 
Jag gillar verkligen blandningen av tekniker man kan använda för att få fram olika resultat. Varför inte testa sig fram med olika tekniker för vattenfärger, eller sy en handväska i form av en emoji!? Eller kanske ta sig an vattenfärgerna på ett annat sätt, som med agaten här ovan?
/ 1 / 2 / 3 / 4 / 5 /
Kanske du föredrar att arbeta helt textilt, och vill prova att färga tyg med naturliga färgämnen? Eller föredrar du enfärgat och enkelt? Grått, vitt och svart är ju trots allt också färger, om man inte känner sig bekväm med de gladare och skrikigare varianterna! All färg är ju färg, oavsett opacitet och nyans.
 
Nu är det bara dags att ta fram skaparlusten och göra något! Glöm inte att lämna en länk till ert bidrag hos Alicia senast den 28:e maj, så är ni med i månadens samlingsinlägg!
#1 - - Wilda:

Jag är så pepp på detta tema! Jag har redan tre olika idéer som brottas om att få bli IDÉN men jag kanske hinner alla ändå ;)

Svar: Åh, så kul! Själv har jag en så färdig idé att jag inte vill göra något annat än den nu, men måste först få hem en grej så jag kan börja... åh, som jag vill det!
Beatrice Hallberg

#2 - - Alicia:

BRA BEATRICE! Ska bli så spännande att se vad du gör! Och vilket härligt, inspirerande inlägg :)

Svar: TACK! <3
Beatrice Hallberg

Till top