Internationell Matmarknad en Fredag

Malmö / Permalink / 2
I veckan var det internationell matmarknad i Malmö! Det är en sån som reser runt i hela Sverige, men jag har hela tiden lyckats missa den. Även den här gången var det lite tajt med tid, men nog hann jag dit en liten sväng i alla fall!
 
 
Dessa två <3, som tog sig från sina håll till mig, och så gick vi in till Gustav Adolfs Torg, där tälten huserade. Det såg ut att bli regn (för andra gången den dagen), men vädret höll faktiskt i sig!
 
 
Och vi, eh, gick förbi detta? Jag kan ju erkänna att jag köpte med mig hem, hehe. Så nu står där 12 stycken succulenter, eller vad det nu är mer exakt, och väntar i en låda på köksbordet! Ska visa närmare senare tänkte jag, när de fått krukor. Men alltså, 12 stycken för 100 spänn? Värt!
 
 
Sen köpte vi Langos (jag och Emelie, och thaimat (Ellen) och det blev dags för eh.. snapchat, hehe.
 
 
Fast sen åt vi! Först alla andra, och sen jag, eftersom jag fotade allt... Som vanligt.
 
 
Sen när vi hade gått runt lite och jag hade köpt mina växter så valde vi efterrätt! Det blev varsin crepe åt mig och Emelie och en belgisk våffla åt Ellen!
 
 
 
Och den såg ju inte helt fel ut om man säger så! Nästan så att jag ångrade mig, fast ändå inte!
 
När vi hade ätit upp var det dags att ta oss hemåt, så Emelie tog bussen och jag och Ellen promenerade tillbaka hem till mig där hon lämnat sin cykel. Och så var den fina eftermiddagen över!
Såhär i efterhand önskar jag att jag hade köpt med mig något ätbart hem, kanske en ost eller så, men det får bli nästa gång matmarknaden kommer till Malmö!
#1 - - Sandra:

Ååh är så avis på succulentplantorna! Vilket kap :D

Svar: Åh, ja, det var verkligen ett himla kap! Har fyndat fler såna grejer på sistone, ska snart visa! :D
Beatrice Hallberg

#2 - - Wilda:

Åh vattnas i munnen av bilderna! Ser fram emot att de kommer hit i veckan. :)

Svar: Åh, så roligt att de kommer till dig! Önskar att jag hade gått runt lite mer, men satsar på att åka till Ystad när den kommer dit i början av Juli i stället! :)
Beatrice Hallberg

Till top