Löften till min sommarkropp

Jag & Vi / Permalink / 4
Med anledning av att jag stötte på den här krönikan av Irena Pozar, om att lova sin sommarkropp saker, kommer här på bloggen en egen version. Jag tror löften som dessa är viktiga, men en hel del av de som Irena skriver passar inte in i min vardag, och därför vill jag skriva nya för min egen del. Detta lovar jag min sommarkropp i år.
 
 
Jag lovar att vara glad över att du fungerar, trots att jag inte alltid trivs med dig. Att låta bli att granska varje millimeter i spegeln på dagar när du inte känns lika fantastisk som du egentligen är.
 
 
Jag lovar att låta dig cykla fort, fort på varma trottoarer, för att du ska få njuta av alla varma sommardagar. Du ska få vara ute och få frisk luft så fort det finns tillfälle, för det vet jag att du mår bra av.
 
 
Jag lovar att låta dig bada i havet, trots att jag känner mig osäker när jag har så lite kläder på mig. Jag lovar att ignorera de som stirrar och att bara njuta av att hoppa och skrika i vattnet när du får leka med andra som också älskar att bada i saltvatten.
 
 
Jag lovar att mata dig med glass alla varma dagar, för det mår både du och jag bra av. Men också att mata dig med så mycket frukt och grönt och allt annat gott som finns på sommaren. Med jordgubbar och grillat och massor av saft, och med pastarätter och restaurangmat och oändliga picknick-fikor i parker.
 
 
Jag lovar att låta dig ha så kul som du förtjänar. Att låta dig springa om du vill, skratta när du har kul och gråta när det blir jobbigt. Att låta dig ha alla känslor som finns inuti, för alla känslor är lika viktiga.
 
 
Jag lovar att börja respektera dig. Att klä dig i precis det du trivs i, och att våga låta dig vara dig själv. För det är du värd. Det är jag värd. Det är vi värda tillsammans, du och jag.
 
 
Vad lovar ni era sommarkroppar? Stämmer löftena mer ihop med mina eller med Irenas, eller är de kanske en härlig salig blandning? Berätta gärna bland kommentarerna eller skriv ett eget inlägg vettja! Vi kan alla behöva lova våra kroppar positiva saker ibland.
#1 - - Alicia:

Så fint inlägg Bea! Både i löften och bilder. Jag blev alldeles varm i kroppen och ska inspireras av detta, helt klart!

Men du får ju inte cykla på trottoaren!!!!!!

Svar: Tack Alicia! Blev så himla glad av att läsa dina ord, både första, andra och tredje gången! (Ps, lovar att bara cykla på cykelvägs-trottoarer, som är det vi har mest här nere i Malmö!)
Beatrice Hallberg

#2 - - Victoria:

Vilket härligt inlägg! Det här tar jag med mig... :)

Svar: Tack! :) Kul att det tilltalar någon! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Linnéa:

Härligt inlägg :) Mina löften är nog en blandning av dina och Irenas. Det enda av dina löften jag skulle undvika är nog att cykla fort, det är lite för läskigt för min smak ;)

Svar: Tack! :) Ja, det där med cykeln är ju en sån sak som jag verkligen uppskattar, jag har cyklat alldeles för lite på sista tiden! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - Wilda:

Djupt inspirerande! Helt i min smak så klart ;) Vilka fantastiska bilder du illustrerar med. Jag vill definitivt göra en liknande grej, men vi får se vad det blir till slut :D

Svar: Åh, men tack Wilda! Blir alltid så glad av dina kommentarer <3 Tack för bildkomplimangen också, drog bara fram gamla arkiv-bilder som passade sommar-temat, så det är ju kul att någon uppskattar dem! Ser fram emot vad det blir av det här för dig! :D
Beatrice Hallberg

Till top