Köpenhamn dag 2 (Studio Arhøj)

Köpenhamn 2016 / Köpenhamn, Shopping / Permalink / 5
Dags för en liten fortsättning på vår Köpenhamns-resa! När skolan tog för mycket tid och allting bara kändes.... fel, så hade jag i alla fall tid att ta mig till bildredigering, så nu kör vi!
 
 
Andra dagen vaknade vi upp och var så. himla. trötta. Men solen sken i alla fall genom fönstret och efter en seg morgon och lite ommöblering av schemat så satte vi oss i alla fall på en buss, bytte på Köpenhamns centralstation till en annan buss (tacka vet jag deras rese-app i kombo med Google Maps!) och åkte vidare ner mot ett område på andra sidan kanal-havs-å-delen som delar centrum från Christianshavn-delen.
 
 
Väl framme letade vi oss fram till valvet som jag visste skulle ta oss till den lilla keramik-verkstaden jag längtat efter att besöka! Den ligger på en lite knäpp innergård, där man får gå in genom en dörr som ser ut att passa på en vårdcentral, upp för en trappa och så är man framme i ehm... himmelriket typ?
 
Faktum är att jag bara släpper texten nu och låter er njuta av keramik, pastellfärger, klara färger, små keramik-spöken, kaktusar, fina växter och ja, ni kommer fatta:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till slut hade vi bestämt oss för vad vi ville ha (två muggar, ett pennställ, en glasyr-test-pärla och ett halvtrasigt litet spöke, hint på detta bland bilderna), och gick tillbaka till bussen som skulle ta oss vidare till..... Nørrebro! Men det kommer i nästa inlägg.
#1 - - Mikaela:

DÖR. Vill ha allt!

Svar: Men eller hur!! Rätt bra priser också, inte varken farligt dyrt eller så billigt att man undrar över kvalitén!! (Plus att man kan titta lite på hur de drejar ibland i själva studion!
Beatrice Hallberg

#2 - - Christin:

Ah! Skrev en kommentar innan, men mitt internet krånglar; men i alla fall skrev jag att jag inte ens visste att man kunde åka dit!! Så jäkla fint. Älskar Studio Arhøj!!

Svar: Ja, älskar det! Jag har hållit koll på deras instagram ett tag och se öppnade butiken i Maj! Så nu såg jag för ett par dagar sen att de börjar med helg-öppet inför jul också!!!! Så åk över om du kan, det går bussar direkt från Cph Central!
Beatrice Hallberg

#3 - - Linnéa:

Vilken underbar keramik <3 Vet du vad butiken heter? Skulle så gärna vilja besöka den på mitt nästa Köpenhamn besök. De toppiga sakerna med ögon påminner lite om Hattifnattarna :)

Svar: Ja, min nya favorit-keramiker helt klart! Butiken heter rätt och slätt som i titeln på inlägget - Studio Arhøj! Det är både deras studio där de skapar allt och deras butik, utöver att de då finns på internet! :D
Beatrice Hallberg

#4 - - Alicia:

Meeenallltsååååwoooow vad fina glasyrer! Vill verkligen åka dit, vad heter stället?? Sån dröm att få välja mellan alla vackra knoppar och vaser och koppar och mojänger! Vill se vilka ni köpte också :)

Svar: Jaaaa, älskar det!! Ska önska mig lite i julklapp, hehe! Och såg att du såg vad det heter också, haha, det är inte alltid så enkelt när det bara står på ett ställe och man blir hel-exalterad! :D
Beatrice Hallberg

#5 - - Alicia:

Haha vad dum jag är, nu ser jag ju att det står i inläggstiteln!

Till top