Några Instagram Stories

Instagram / Permalink / 3
Ingen har väl missat Instagrams satsning på Stories, en idé ganska direkt tagen från Snapchat, men med lite annorlunda upplägg och filter och sådär. Jag trodde först att jag skulle tycka att det var irriterande, onödigt och bara rent ut tråkigt.
 
Men tji fick jag! För jag insåg ganska snabbt att jag föredrar Instagram Stories framför Snapchat. Faktumet att jag redan har en massa följare på Instagram, att jag faktiskt sällan använder ansiktsfiltren på Snapchat och att jag redan hade tröttnat på det när Instagram släppte sin variant fick mig helt enkelt att gå över - och att i princip sluta använda Snapchat helt.
 
Så i och med detta har jag något nytt och roligt att dela med mig av på bloggen! Jag sparar inte allt från mina stories, men en del hamnar rakt ner i telefonen, och några sådana saker ska vi kika på nu!
 
 
Första gången jag testade var när jag precis varit hemma - och detta har ni inte ens fått se än - och vi åkte på utflykt på vägen hem till Malmö, förbi Hovs Hallar! Så galet varmt för att vara mitten av september!
 
 
Sen hängde jag lite i skolan, och uttryckte min irritation över att behöva sitta inomhus och plugga när det var både varmt och soligt ute, för vad jag trodde då var typ sista dagarna. Fast så har ju resten av september också sett ut sen...
 
 
Sen målade jag lite, och släppte ut mitt hår för första gången på någon dag och eh... Ja. Det ville inte ligga bakåt, så att säga. Life struggles </3
 
 
Sen åkte vi till Köpenhamn!! Allt det här kommer ju på bloggen snart, men ni som följer mig på Instagram har ju redan fått se en hel del som inte hamnat bland mitt vanliga insta-flöde, och som inte kommit upp någon annanstans än! Vi började med en galette-lunch på ett himla mysigt litet ställe, och jag åt en galet god variant med ost, ost, ost och ost, hehe.
 
 
Sen vandrade vi upp i Rundertårn och tittade på utsikten, och vidare längs gator med färgglada hus och sånt fint. Jag har ju inte varit i Köpenhamn någon längre period förut, men det är ju verkligen vackert och mysigt!

 
Sen hamnade vi på & Other Stories, och jag köpte en fantastisk handkräm och kikade lite på sticksiga koftor och så. Sen checkade vi in i vår airbnb-lägenhet som var så himla fint, danskt inredd och med utsikt åt båda hållen!!!
 
 
Dagen efter besökte vi bland annat mitt största mål på resan: Studio Arhøj, och handlade för eh... en liten summa pengar, hehe. Sen fortsatte vi vidare mot Nørrebro, och stötte på en butik som heter Kaktus, som säljer... well, bara kaktusar!!! Köpte dock ingen den här gången.

 
Sen var vi trötta, hittade våra patronusar (jag = grävling!! Eric = sparvhök) och sov, och dagen efter åt vi finfrukost med lite spännande grejer vi hittade i matvarubutiken. Som typ skyr och nån riktigt äcklig apelsinjuice...
 
 
Och så var vi här, på Hay House, i deras underbara Flagship Store, och där kanske jag handlade upp ca resten av min ekonomiska budget för shopping på den resan... Men det var det värt!

 
Slutligen gjorde vi det här. Fikade i Rosenborgs slottspark, gick vidare över gatan till Botanisk Have och prickade in kaktushuset som har väldigt udda öppettider... Sen dagen efter det klickade jag inte så mycket med telefonen, men sa hejdå till fina gatan, fina lägenheten och fina området, innan vi tog vår packning och satte oss på tåget hem!
 
 
Och det var det, så mycket längre har jag inte kommit med Stories, men det känns ändå som ett roligt komplement till själva flödet! Snapchat kommer jag nog enbart ha kvar till att följa ett fåtal personer som fortfarande använder det som huvudsakligt flöde, samt för komunikation med vänner, men utöver det kommer jag bara posta på Instagrams motsvarighet! Så följ mig på @beahallberg om ni är nyfikna på mer av Malmö!
#1 - - Mikaela:

Får lite andnöd igen av kaktusbilderna hahaha

Svar: Hahaha, du, jag förstår dig!! Tur för mig att jag har nära över, för jag känner att där fanns för mycket fint till ett relativt rimligt pris för att jag ska kunna avstå...
Beatrice Hallberg

#2 - - Linnéa:

Vad kul med en butik som bara säljer kaktusar :) Ser ut som ni hade en riktigt trevlig resa till Danmark.

Svar: Ja, helt otroligt kul koncept faktiskt! Köpenhamn var underbart för övrigt, nästa inlägg om den resan kommer upp imorgon! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Christin:

Gillar också instastories faktiskt! Jag fastnade aldrig för snapchat, skall väl erkännas att jag inte fattade hur man gjorde, haha. Instagram är sjukt mycket mer tillgängligt så jag gav det en chans. Det är kul! Kul att se vad folk har för sig i givet ögonblick. Gillar dina stories!

Svar: Haha, fullt förståeligt! Snapchat är lite... komplicerat på många sätt. Instastories saknar kanske ett par grejer jag gillar med Snapchat, men annars tycker jag att instastories är bättre! Plus att om man vill kan man ju spara ner saker från Snapchat och lägga upp på Stories, hehe.....
Beatrice Hallberg

Till top