En första titt på den nya lägenheten

Hemma / Home, Inredning, Karlskronaplan, Malmö / Permalink / 5
Vi har ju flyttat! Tvivlar på att detta har undgått någon som läser här relativt frekvent, men det kan ju trots allt ha gjort det. Så nu har vi kommit i ordning en del, och för ungefär en vecka sen innan vi hade kommit i ordning nästan något alls så tryckte jag av några bilder på hur vi hade det då! De tänkte jag att vi kunde titta på, som en liten första titt på var sjutton vi bor numera!
 
 
Vi kan börja i köket, där vi har ett fönster! Wow, liksom. Men där står lite växter och frukskålen, och nu står där dubbelt så många vaser som det gjorde på den här bilden och melonen är uppäten. Den lilla eken fick sina första blad när vi flyttade hit!!
 
 
Och gullrankan tog jag som stickling när vi hade bokcirkel och en av oss bodde i kollektiv där det fanns en stor, jättefin. Då visste jag inte vad den hette, och den höll på att dö tills jag hittade att den inte gillar mindre än 15 plusgrader och så började den få nya blad! Sen dess har den fått flera nya och tappat ett, men trivs fint i sin vas i köksfönstret.
 
 
I köket finns också ett litet skafferi-rum! Världens lyxgrej, och där ställde vi in en hylla vi köpte på IKEA som passar perfekt i mått, och så får pallen plats på utrymmet framför - perfekt!
 
 
Sen kommer man in i vad som just nu är ett lite kaosartat rum. Det har blivit lite bättre på den här veckan dock, och nu har Eric sitt skrivbord här ungefär, och de fulla lådorna står mot en annan vägg. Det börjar ta sig helt enkelt!
 
 
Ovanpå våra (fortfarande tomma) bokhyllor står min porslinsblomma som jag fick veta lite mer backstory om av farmor på jullovet! Den är en stickling tagen från pappas, som i sin tur är tagen från farmors, och hennes kommer från börjar från hennes mormor!! Så den är uråldrig ungefär, och det tycker jag är himla fint. Hoppas den ska trivas i lite mer ljus igen!
 
 
Här har vi vårt största fönster, och brevid står fiolfikusen jag köpte på Lidl i december och gick hem med, som tyvärr blev lite köldskadad i flytten och kanske tappar några blad snart... Men annars mår den bra! Och så ena monsteran (som jag tog 5 sticklingar från i december) står på piedestalen i guld och marmor som vi fick av Erics morföräldrar!
 
 
På golvet står ett par stolar (oklart varför), dammsugaren och ett nyinköp från IKEA i vår papperskorg, hehe... Hittade ingen ytterkruka! En fin Calathea är det i alla fall, och jag tycker den är magnifik <3
 
 
I fönstret står 8 växter till, men det kommer ett eget inlägg om dem snart!
 
 
I sovrummet ligger madrassen fortfarande på golvet och väntar på att bli utbytt mot en större säng, och numera har vi varsitt sängbord! Eric fick mitt gamla och jag tog ett bord som brukade stå i hallen, men som inte får plats där längre. Och så ligger min yogamatta alltid på golvet numera för att jag ska bli sugen.
 
 
Och i sovrumsfönstret står ytterligare 7 eller 8 växter som verkar gilla att stå i någon form av söderläge! Mer om dem senare i veckan eller så!
 
Och det var en första titt på nya lägenheten! Här får vi bo tills vi inte vill mer, och det känns helt absurt och riktigt skönt. Det känns redan som att den är vår trots att vi inte riktigt har boat in oss än, och jag tror att det kan bli riktigt, riktigt bra!
#1 - - Christin - Midis:

Va kul med din nya lägenheten. Den ser helt vårig ut!! Tänker att det är ett gott tecken :) kram

Svar: Ja, det är superskönt! Hehe, det gör den nästan! Det var soligt den dagen jag fotade, tror jag :) kram!
Beatrice Hallberg

#2 - - Jess:

Vad skönt med en ny lägenhet och vetskapen om att kunna bo kvar så länge ni vill. Underbart med alla växter! :)

Svar: Ja, det är superhärligt! Fattar knappt att det är sant.... Och tack!
Beatrice Hallberg

#3 - - Alicia:

Älskar att du prioriterar att få ordning på växterna innan lådorna packas upp och hyllorna fylls på ;) Så fint! <3

Svar: Haha, men självklart ;) Det är ju trots allt så att de klarar sig sämst i lådorna och att växterna gör ett hem, osv, osv ;) Tack <3
Beatrice Hallberg

#4 - - Mikaela:

Haha älskar Alicias kommentar! Men ja så härligt att ni får bo där hur länge ni vill, hurra! Ser ut att bli riktigt fint också :D

Svar: Hehe, jag också! Det är superskönt, tack för allt fint stöd när det krånglade <3
Beatrice Hallberg

#5 - - Wilda:

Så många härliga växter! Helt rätt prioriteringar! Och åh jag försöker också ha yogamattan framme, men jag måste få tag på en i en bättre nyans - typ grön, så jag står ut med den i mitt hem.

Svar: Ja, älskar dem! <3 Min är svart på ena sidan och någon sorts.... grön-blå-grå-pastellig på andra sidan? Den svarta ligger uppåt dock, men ännu har jag inte tyckt det hjälper märkbart att den ligger framme.... Vi får jobba lite på det där!
Beatrice Hallberg

Till top