Fredagslista

Listor / Permalink / 3
 
 
 
Jag heter Beatrice Hallberg, men kallas allt som oftast för Bea.
Jag är för tillfället äckligt kreativ, men för trött för att faktiskt göra massor av saker.
Jag är bra på att skjuta upp saker som behöver göras.
Jag tycker inte om att städa, även fast det verkligen behövs.
Jag är dålig på att ta tag i saker i tid.
Jag läser Välkommen till den här världen av Amanda Svensson, och snart även en massa kurslitteratur.
Jag gillar när maträtter jag halvt om halvt experimenterar fram blir bra nog för min receptbok.
Jag sjunger inte tillräckligt ofta längre.
Jag älskar min kamera, som är det bästa jag någonsin fått. Börjar lära mig den ordentligt nu!
 
 
 
 
 
 
Jag är inte speciellt bra på att göra muntliga presentationer. Därför är jag extremt nervös inför nästa vecka.
Jag föredrar när jag bara kan ligga i sängen en hel dag för att vädret är dåligt utanför. Eller när det är solsken och varmt så man kan ta en lång promenad i någon av Malmös fina parker!
Jag tycker om att ligga i sängen med min pojkvän och gosa in ansiktet mot hans bröst.
Jag är beroende av att leta idéer till min Bucket List. Tittar igenom Pinterest flera timmar om dagen.
Jag har på mig mina nya bästa byxor från Monki med fint mönster, supermjuka, och en slapp t-shirt med I <3 London-motiv som jag köpte i London 2009. Den är extremt urtvättad, men superskön att sova i!
Jag dricker mest vatten nu för tiden. Eller juice och Vitamin Well lite då och då. Slutade med läsk nyligen på test.
Jag lyssnar på första avsnittet av Genier-podcasten. Helt fantastiskt grym!
Jag blir arg på folk som röker innan de går på bussen. Man kan knappt andas, och det är dessutom rökförbud på busshållplatserna, så de får ju faktiskt inte röka där. Suck.
Jag är rädd för vad som händer i Europa just nu, med all rasism, antifeminism och nazism.
Jag önskar mig lite mer pengar och ett sommarjobb.
Jag är pinsamt dålig på att baka. Jag lyckas alltid göra något fel, så att det är skitfult eller inte går att äta smakmässigt.
Jag är uppväxt i Falkenberg. En ganska liten stad på västkusten i Halland, som jag har en slags hatkärlek till. Älskar stranden och de vackra miljöerna utanför stan, samt vänner och familj. Hatar mentaliteten med supandet och att alla ska veta allt om alla.
 
(Lista stulen av Flora och Jennifer.)
#1 - - Camilla Andersson:

Jag borde också sluta dricka läsk, särskilt cola.. men så jävla svårt ju?!

Svar: Eller hur, skitsvårt!! Men jag typ kände att ska jag dricka något till maten, så har vi inget hemma som är socker i, och vill jag köpa något i affären, så köper jag Vitamin Well istället, så slipper jag det riktigt onyttiga!
Beatrice Hallberg

#2 - - frida:

jaaa, esnif är sniff. det är ju bara för kul att spanjorer inte kan uttala s plus konsonant först i ett ord!

Svar: Ja, jag tänkte att det måste vara därför. Gick spanska 5 år, men kan inte så mycket, så jag googlade på spanska ord på s, och inte ett enda börjar med två konsonanter, jätteintressant!
Beatrice Hallberg

#3 - - Camilla Andersson:

Ja, dom är ju i och för sig också goda. Ska försöka se till att ha sånna och goda bubbelvatten hemma! jag gillar den härliga kolsyran rätt mycket tror jag, så då kan gott bubbelvatten funka också. Hoppas jag.. haha.

Svar: Man kan ju alltid hoppas! Om inte annat, så är vatten från kranen rätt okej till mat, även om vattnet här i Malmö inte håller den standard jag är van vid från där jag växte upp :)
Beatrice Hallberg

Till top