Början på jul-peppen

DIY & Skapande / Permalink / 7
Nu börjar jag officiellt med jul-peppen, även om jag gjort det inofficiellt i ett par veckor nu. Jag planerar julklappar för fullt, julmusten flödar (nästan i alla fall) i glasen och skumtomtarna äts snabbt när jag har råd att köpa några. Ingen julmusik än, men jag jobbar på en jazzig lista i år, och tror att den kommer bli fantastisk! Mer då? Jag är frisk! Och mer pepp på livet än på länge. Bland annat har jag börjat på ett litet projekt jag tänkte visa er. Något som kanske inte ska bli vad ni tror när ni ser det här, men här är en sneak peak i alla fall!
 
 
 
 
 
 
 
 
Och ni ser rätt, det är en massa garnbollar jag jobbar på för tillfället! Sen de här bilderna togs i måndags, har jag gjort klart 7 stycken och därmed gjort slut på garnet jag inhandlat. Det ska köpas nytt så fort som möjligt, så att jag kan fortsätta på detta lite hemliga projekt... Som är en julklapp till en soon-to-be fyraåring. Det är vad ni får veta än så länge, ni får det färdiga resultatet när det är klart!
 
Hur sugna är ni på jul? Är det extremt, inte alls eller vill ni hellre vänta till i alla fall första advent? Berätta!
#1 - - Sandra Lundin:

Mysigt att börja med julpysslet redan! Ska också sätta igång snart så att man hinner med allt innan det är dags att tjoffa upp det. Härlig färg på garnet med :)

Svar: Ja, det tar ju lite tid om man tänkt göra en del själv! Och i år gör jag så många julklappar jag bara kan själv, så det kommer ta lite tid... Ja, garnet är otroligt! Det enkla utan paljetter kostar bara 10 kr nystanet också, så det gör inget att man behöver några stycken!
Beatrice Hallberg

#2 - - maja:

Jag är sugen på jul! Jag håller mig nog dock till första advent, men det känns som många "tjuvstartar" i år! :)

Svar: Det är ju trots allt bara en och en halv vecka till första advent nu! Så det känns okej att tjuvstarta lite, hehe :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Iz:

Jag är superredo för jul! Har i och för sig varit det sedan oktober så försöker hålla i mig för att inte sticka iväg för tidigt. Blev sugen på att göra sånna där garnbollar till granen dock. Det borde ju vara snyggt om man inte gör dem för stora;)

Svar: Ja, jag är också peppad och har varit det i flera veckor! En klasskompis till mig köpte några nystan förra året och gjorde små bollar till granen, blev jättefint! Om man bara gör mini-varianter, och inte typ stora, som mina på 8 cm i diameter, så blir det ju antagligen ännu bättre! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - elinasoderholm.blogg.se:

Vad duktig du är som kan pyssla, jag har verkligen inte öga för det ... :)

Svar: Äsch, det är inget svårt! I alla fall inte detta, det är superenkelt. Även om man inte skulle ha öga för det. :)
Beatrice Hallberg

#5 - - Mikaela:

Jag börjar bli väldigt sugen på jul! Men i år känns det väldigt stressigt, jag ger alltid handgjorda presenter till alla, så jag måste tillverka minst 6 stycken presenter av något slag. Har dessutom lovat att hjälpa till att fixa mina 2 kompisars 25-årsfest, pyssla dekorationer till den, och så måste de få en varsin present också. Och så vill jag julpyssla och pynta för egen del också. Allt det här vore helt överkomligt om jag inte pluggade 150% och kvävs av skolan just nu :( Och så vill jag hinna blogga bra också. Och ha ett socialt liv. Oj, blev världens roman här, men sammanfattat så är jag sugen men stressad inför julen!

Hittade din blogg via Atilio förresten, gillar den verkligen! Blev nyfiken på några saker; vad är det du pluggar? Stod i något inlägg att du var naturnörd, jag med! Det var något mer jag tänkte fråga, men jag minns inte nu... Men så himla kul att du har en växter och odlingskategori, det är ett av mina intressen med :)


Svar: Ja, men julen är ju så mysig! Och det låter som att du har mycket att göra, det kanske går att prioritera, eller välja lite enklare dekorationer och presenter? Man kan ju göra mycket med enkla medel om man känner att det är stressigt! Eller så kämpar man på och hoppas på det bästa. :)
Åh, så roligt att du hittat hit via hennes fantastiska blogg! Just för tillfället så pluggar jag inte alls faktiskt, utan jag hoppade av en utbildning i engelska i höstas. Till våren blir det dock förhoppningsvis en nybörjarkurs i Tyska och sen får vi se!
Jag älskar naturen, och min pappas sida av släkten kan mängder och jag har det med mig genom hela uppväxten typ, men jag har inte gått natur eller så. Min pojkvän pluggar Kemi i Lund däremot, så jag hänger ju trots allt med en del i hur saker funkar och sådär ändå. :)
Och det är bara att fråga om det är något du undrar! Inga frågor är för dumma ;)
Beatrice Hallberg

#6 - - chrissy :

shit va spännande!! vilken teaser du är hehe. nu vill jag ju veta vad det ska bli!

Svar: Heh, lite spänning får man ju ändå ha i bloggen! Vill hålla det hemligt ett tag till eftersom det ändå är en närstående som ska få det (även om sagda person är 3 och inte kan läsa än, heh). Men inom en månad så!
Beatrice Hallberg

#7 - - Maria:

tack vare detta inlägg så fick jag pysselryck häromdagen o gjorde massa såna där garnbollar. så nu har jag turkosa, fluffiga bollar jag ska fundera ut en användning till. kanske hänga upp dem i min bunt att grenar som alternativ julgran!

Svar: Gud va kul! Din idé är fin, eller så kan man hänga dem en och en i granen (eller grenarna), eller så gör man som jag ska göra (hemligt, hemligt!), en liten matta av bollarna! Men det färdiga resultatet kommer ni ju få se om några veckor eller så. :)
Beatrice Hallberg

Till top