Bloggar jag läser A-W

Tips & Guider / Permalink / 10
Jag älskar att dela med mig av bra bloggar till andra, att hitta guldkorn i den enorma bloggvärlden och att se till att andra hittar mina guldkorn! Det är därför kul att sätta ihop ett sånt här enormt, välfyllt inlägg med en massa tips på riktigt, riktigt bra bloggar där ute! Några på engelska, de flesta på svenska, och alla tips ni har till mig mottages tacksamt!
 
 
Alicia bloggar om en hel massa saker, men mest så visar hon upp sina olika hantverk. Hon hatar ordet pyssel, och är grym på broderi (som synes ovan). Hon blandar konst, vardagsliv, och skapande, på ett sätt som verkligen är unikt. Som om inte det vore nog är hon ju också med i Monthly Makers!
 
 
Amandas blogg hittade jag redan 2011, och där finner man bland annat fina klänningar, snygg mat som man vill äta själv, fina foton och vardagsbetraktelser. I höstas flyttade hon till en egen liten lägenhet i Luleå, och där bor hon nu med sin pojkvän. En väldigt drömmig blogg, med makalösa fotografier!
 
 
Sandra driver bloggen atilio.blogg.se som förutom helt fantastiska bilder, är grym på den kreativa sidan också! Hennes guider i olika saker är makalöst bra, och framförallt gillar jag den om food styling. Jag hittade hit i höstas, och sen dess har hennes blogg välförtjänt tredubblats! Dessutom, så är hon ju en av oss tolv i Monthly Makers!
 
 
Emmy bor och pluggar här i Malmö, och tar de finaste fotona. Hon blandar vardag med resor, matlagning och ett och annat klädinlägg. Vill man ut och tågluffa kan man dessutom kolla in hennes guider och tillbakablickar därifrån, då hon har gjort ett par olika luffar genom Europa och även Asien!
 
 
Flora känner nog de flesta till vid det här laget. Hon lever ett supermysigt liv i Stockholm med sin pojkvän sen flera år tillbaka, och jag minns att de precis hade blivit ihop när jag började följa henne. Hon delar med sig av vackra bilder, en drömmig vardag, bra recept och en hel del resor också!
 
 
Frida tar de där underbara fotona som jag inte riktigt kan släppa. Ljusa, men utan att någonsin bli urfrätta, och med intressanta vinklar och motiv. Hon uppdaterar nu allt oftare också, vilket jag tycker är kul! Egentligen så vet jag inte så mycket om henne, eftersom hennes blogg mest fokuserar på bilder, så vi stannar där helt enkelt.
 
 
Frida har jag följt konstant sen 2011, och jag tror att jag tittat igenom hela arkivet två gånger. Hennes bilder, stil, smak och känsla är oklanderlig, och hon har nu under senaste året börjat få lite större uppdrag. Hon reser ibland i samarbete med Nike, men hon bloggar även sen i höstas hos Bon! Helt enkelt: min favoritblogg!
 
 
Hej Regina drivs av Agnes, som verkar ha så mycket fantasi att den nog aldrig tar slut. Hon är utbildad arkitekt och är bäst på att dela med sig av kreativa lösningar på saker. Hon flyttade till Malmö lite mer än ett år sen, och hennes lägenhet är bland det finaste jag sett. Hon är dessutom bäst på att komma på smarta lösningar för förvaring och det är alltid spännande att se! Mer då? Hon är med i Monthly Makers!
 
 
Jennifers blogg har snabbt blivit en av mina bästa. Hon bor och pluggar i Edinburgh, och hur fina är inte hennes bilder!? Hon skriver också väldigt bra texter, till exempel om sin före detta ätstörning, om varför hon inte dricker alkohol och varför feminism är så viktigt. Jag fastnade här för kanske ett halvår sen, och varje inlägg gör mig genast sugen på att resa bort till Edinburgh och stanna där resten av livet ungefär.
 
 
Jessica, som bytte bloggnamn i våras, har en blogg fylld med Harry Potter-referenser, sakmakeri och hennes fina katt Lumos. Jag följde henne förut på den gamla bloggen, men tappade bort den någon gång för ett bra tag sen, och blev med andra ord jätteglad för att jag hittade henne igen! Jessica är en av oss 12 i Monthly Makers!
 
Antagligen min bästa feminist-blogg. Hon fick upp mina ögon för feminism, genus och allt som hör till det. Skriver ofta om fettförakt på ett bra sätt, samt bildar inom det mesta feministiska!
 
 
Den här bloggen, driven av en till Sandra, har jag följt länge nu. Hur länge minns jag inte, men sen den var nästan nystartad i alla fall. Sandra bor i Göteborg, fotar mysiga bilder och skriver helt otroligt fint. Hon väljer ord på ett sätt jag inte sett så många gånger förut, som gör att de passar perfekt ihop och flyter på ett vackert sätt.
 
 
Fantastiska recept på goda grejer, bilder som tar andan ur en och får allt att se ut som det godaste man någonsin sett, och dessutom lite resebilder!
 
Om någon missat Sandra Beijers blogg blir jag förvånad. Hon är grym, skriver om fina saker, lägger upp mysiga bilder och jag älskar hennes inredningsstil! Hon har bott i New York, Paris och Stockholm och har rest runt typ halva världen. Hon är dessutom den som gett mig idén till det här inlägget från början.
 
 
Lovisa är en smålandstös som är min queen av vegetariska recept, visar klädval och gör mysig musik. Hon verkar vara en glad och vettig människa, och jag är verkligen glad att jag hittade till hennes blogg! Härifrån har jag bland annat fått ett av mina bästa recept, som även gick hem hos Erics föräldrar.
 
 
Julia som skriver på prick.blogg.se har jag följt sen jag själv började blogga 2010. Jag tröttnar aldrig på hennes foton, hennes kreativitet och hennes fina frukostar. Julia jobbar med grafiska saker på dator, och är riktigt duktig på det hon gör! Hon älskar frukost och glass, vilket syns rätt ofta på bloggen. Detta kombinerat med skapande, matlagning och lite vardagsbetraktelser och inredning!
 
 
Sara blandar vackra bilder med fina vardagsinlägg och starka texter. Främst älskar jag henne för att hon vågar vara den hon är, och för att hennes kärlek till andra verkar så fin.
 
 
Sofia blandar DIY med odling och smink och naglar på en otroligt fin nivå. Jag fastnar mest av allt för just DIY- och odlingsinläggen, men även de andra får mig att fastna med intressanta bilder, fakta och roliga upplägg! Fastnade direkt när jag hittade hit, och har stannat för att fortsätta med det.
 
Rebecca bloggar väl egentligen inte längre, men hennes arkiv är värt en eller flera tittar. Modefoto, lite vardag, och en del fina filmer.
 
Hon pluggar journalistik i Sundsvall, och snart åker hon på resa till Island! Hon är otroligt kreativ och grym, och verkar otroligt smart. Hennes blogg är rätt liten, men jag tror verkligen att den kommer bli stor!
 
 
Frida flyttade i höstas till Brighton i England för att plugga. Hon bor med sin engelska pojkvän och tar så himla fina bilder! Här finns bra recept, mycket kreativ förmåga och en hel del mysiga vardagsskildringar. Hon delar med sig av tips, livet i Brighton och skriver fint om hur hon träffade sin pojkvän!
 
 
Wilderness drivs av Sara, som är den mest kreativa jag någonsin sett. Hon målar vackra akvareller, går på Berghs och verkar äta helt sjukt gott hela tiden. Dessutom syr hon sina egna kläder ibland och har sjukt snygg stil. Bloggen visar både skapandet, vardagen och de där speciella stunderna. Hon bor i Stockholm med sin pojkvän i en superfin lägenhet och ja, jag älskar den här bloggen också!
#1 - - fgodling.blogg.se:

Åh tack tack tack för massa megabra bloggtips!

Svar: Varsegod! Kul att du gillar inlägget! :D
Beatrice Hallberg

#2 - - Sa:

Oj så många som verkar så himla fina! Kände igen typ två:0

Svar: Oj, jag som tycker att de flesta här är relativt stora, haha. Men kul att du gillar det, hoppas du hittat någon ny blogg att följa! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - AgnesBlixa:

Åh tack för blogg inspirationen! Det behövdes verkligen märker att jag bara läser samma. :) Ha det super fint i höstvidunder och halloween pumpor! Kram!

Svar: Kul att du gillar det! :) Kram!
Beatrice Hallberg

#4 - - Sanna Preifelt:

Åh, tack för bra tips. Jag föll för flera av fotona här, så ska absolut ta och spana in dem :)

Svar: Kul, hoppas du hittar någon ny! :)
Beatrice Hallberg

#5 - - Anna María:

Många riktigt bra bloggar du tipsar om!

Svar: Tack! Hoppas du hittat någon ny, rolig att följa! :)
Beatrice Hallberg

#6 - - lovisa:

tack för dina fina ord! även jag hittade massa nya bloggar som jag nu klickat upp på flikar för att scrolla mig igenom och skapa mig en uppfattning. börjar säkert följa minst en om jag känner mig själv rätt!

Svar: Åh, så roligt! Och det jag skrev om dig är ju helt 100% sant. Tycker din blogg är supermysig verkligen! Tror dessutom att jag har tipsat om några relativt okända guldkorn i det här inlägget!
Beatrice Hallberg

#7 - - Karin:

Gullig du är, tack för att jag fick vara med bland alla dessa andra tjusiga bloggar! <3

Svar: Åh, men kul att du hittade hit! Och varsegod, it's all true! :)
Beatrice Hallberg

#8 - - Mikaela:

Vad många bra tips! Flera av dem följer jag redan, men hittade många nya som verkar fantastiska! En röd tråd bland verkar vara att alla är sjukt duktiga på att fotografera, så många fina bilder i det här inlägget!

Svar: Men vad kul att du gillar det! Ja, jag följer verkligen bara folk jag känner fotar bra, det är ett av mina krav på en bra blogg. Inte perfekta foton alltid kanske, men det ska vara genomtänkt i alla fall! Hoppas du hittat någon ny favorit nu också. :)
Beatrice Hallberg

#9 - - Rebecca:

Vilka bra tips! Flera bloggar som jag inte hittat till förut! Tack :)

Svar: Åh, vad roligt! Varsågod för tips :)
Beatrice Hallberg

#10 - - Helena:

Tack för fina bloggtips!

Svar: Varsågod! Kul att du läser och hittar nåt du gillar!
Beatrice Hallberg

Till top