70 saker jag gillar

Jag & Vi / Permalink / 2
Blev så inspirerad av Amandas inlägg med 100 saker hon gillar, men som den pessimistiska tidsoptimist jag är (ja, det är en kombination, tro mig!) så har jag varken tid eller förmåga att slänga ihop såpass många på den lilla tid jag har. Men se det som ett försök att hålla liv i min lilla älskling (bloggen alltså) medan jag jobbar, tentapluggar och packar för att åka hem till Malmö igen. Jag vill ju så mycket, men det är ju så sällan det blir som man vill, eller hur?
 
 
1. Eric. (uppenbart kanske?)
2. Polly.
3. Gröna växter i fönster.
4. När ljuset är perfekt för fotografi.
5. Att återupptäcka barndomsfavoriter.
6. SIA-glass med Lemoncurd-smak.
7. Mina nya glasögon.
8. Kvällsdopp i havet.
9. Nyplockade ögonbryn.
10. Tre Ostar-pizza.
 
 
11. All världens ost. (nästan)
12. Malmö!
13. När mina plantor växer och blir större.
14. Stämningen på bibliotek.
15. Papperssugrör i roliga färger och mönster.
16. Att umgås med småkusiner.
17. Podcaster.
18. Att skapa något med händerna.
19. Tjocka täcken att mysa ner sig under i sängen.
20. Farmorstickade vantar.
 
 
21. Ordning och reda i lådor. (fast jag alltid har kaos i mina)
22. Att fynda tyger på loppis och 2hand.
23. När man sätter tonföljden på basen.
24. Nya följare på sociala medier och bloggen.
25. Monthly Makers-gänget.
26. Bra hårdagar.
27. Att slippa finnar.
28. Promenader tidigt på morgonen.
29. Soluppgångar fångade på bild.
30. Pastarätter med mozzarella.
 
 
31. Glass med fruktsmak.
32. Monstera.
33. Röda Faran.
34. Att lägga tid på saker man vill göra.
35. Att lära sig spela instrument.
36. Ha tid att läsa böcker.
37. Att vi får bo ett år till i vår lägenhet.
38. Snygga, enkla typsnitt.
39. Kläder som passar perfekt.
40. Personalrabatter.
 
 
41. London-musikaler.
42. När man har råd med inredning.
43. Att lägga tid på matlagning.
44. Berlin!
45. Lilla Falkenberg på sommaren.
46. När mascaran inte rinner ner under ögonen.
47. UrbanEars.
48. Skärgårdsklippor i solen.
49. Mina fina föräldrar!
50. Bokcirkeln!
 
 
51. Körsbär.
52. Jordgubbsplockning.
53. Att våga testa nya saker.
54. Ångestfira dagar.
55. Djurgos.
56. Nektar från porslinsblomme-blommor.
57. När DIY-projekt går som de ska.
58. Hemgjord saft.
59. Minigolf på Skrea Strand.
60. Att få till den perfekta smoothien.
 
 
61. Fina nagelband.
62. Att baka kakor.
63. Nya objektiv.
64. Att lära sig saker av farmor.
65. Malmö-falafel!
66. Film på bio.
67. Spontana resor.
68. Efterlängtade inköp.
69. Frozen Yoghurt med frukt och choklad.
70. Och slutligen, er, ni fantastiska läsare!
#1 - - Alicia:

Mysig lista! Det finns så mycket en uppskattar i vardagen. Det är nog nyttigt att lista dem ibland. Jag brukade göra det mer regelbundet tidigare, och inser att det är en tradition som nog behöver plockas upp på nytt!

Svar: Ja, plocka upp den pronto säger jag! Jag har alltid varit dålig på sånt, men känner att det är dags att bli en anings aning med positiv nu... ;)
Beatrice Hallberg

#2 - - Sandra Leone:

Älskar, älskar, älskar sådana här listor.

Till top