Monthly Makers Textil: Samlingsinlägget

Monthly Makers / Permalink / 8
Och så var det här, det stora samlingsinlägget för månadens Monthly Makers-tema! Som vi har längtat, vi bland värd-gänget, och så kul det är att titta igenom alla bidrag!
 
Jag tycker att månaden håller en riktigt rolig standard och det är kul att se så många olika saker som har skapats! Allt från vägghängda prydnader till kuddar, monster och kläder, möbler, accessoarer och till och med en maträtt! Men nu ska jag sluta räkna upp saker och dela med mig av alla bilder från månadens bidrag.
 
 
Alicia broderade och bankade blommor som mönster på tyg.
 
 
Anna broderade på baksidan av en jeansjacka.
 
 
Anna Grape gjorde en illustration på en tygkasse.
 
 
Anna María sydde en vippig kjol med små färgprickar.
 
 
Sandra sydde en sittpuff med tillhörande förklaring!
 
 
Borgmästaren gjorde små monsterdockor.
 
 
Elsa Maria gjorde en drömfångare och Mikaela gjorde en vägghängd makramé-prydnad.
 
 
Emma gjorde bland annat en väska av ett VHS-fodral!
 
 
Fanny klädde om framsidan av ett skåp i grått filttyg.
 
 
Jenny sydde en jacka och tre kjolar!
 
 
Jess broderade ett citat från Supernatural.
 
 
Jessica virkade, efter många om och men, en matta!
 
 
Julia gjorde prinsessdiadem med garnflätor.
 
 
Katarina tolkade temat i en maträtt (bland annat) och gjorde en nåldyna!
 
 
Emmy broderade slagord och sydde en kudde, och Louie sydde ett litet monster med en spökkompis.
 
 
Annica klädde om en tråkig tvättkorg, och Lopplisa sydde en tygkasse av jeans och lakan!
 
 
Malin hann med att sy en snygg kappa.
 
 
Matilda virkade hexagonformade underlägg till glas.
 
 
My klädde om en stol som hade tråkigt och slitet tyg, och Pernilla sydde nätpåsar att lägga frukten i när man handlar.
 
 
Sia gjorde en mobil med droppar, hos Tyg & Otyg blev det en gympapåse med hemtryckt tyg, och hos Vajb en påse att ha tvätten i på resor!
 
 
Silje klädde om en klocka, gjorde inbjudningskort och började på en matta.
 
 
Sofia virkade en kattigloo av lakans-garn.
 
 
Victoria sydde hår-rosetter och virkade en löskrage.
 
 
Och sist, men inte minst, så sydde Wilda ett laptopfodral av återbrukat material!
 
Jag måste verkligen säga att jag tycker det är roligt att titta igenom alla bidrag, även om jag inte har haft tid att kommentera era bloggar när ni länkat till dem på sista tiden. Framförallt tycker jag det är spännande att så många tar sig tid, fast de inte trodde att de skulle hinna den här månaden! Många skriver att de hade tänkt hoppa över temat, men ändå gjorde något. Det tycker såklart vi, hela gruppen, är superkul!
 
Nu avslutar jag dock månadens uppdrag och lämnar över stafettpinnen till Mikaela, som är nästa månads värd, och hoppas på att lika många är med och skapar med oss då!
Tills dess finns vi bland annat på Facebook och Pinterest, men även under #monthlymakers på Instagram!
 
Vi som har startat och håller i Monthly Makers är: SandraMikaelaAliciaJessica AndersdotterJessica KarlssonAgnesElsa MariaEmelieAnnicaAnna MaríaBeata och jag.
#1 - - Wilda:

Åh så mycket fint! Inspirerande!
En liten rättelse bara: jag heter Wilda. ;)

Svar: Oj, förlåt!! Det blev lite sent igår, haha. Nu är det fixat!
Beatrice Hallberg

#2 - - Louie:

Så många fina saker alla gjort! :)

#3 - - My :

Wow vilken variation!!

#4 - - Jessica:

Gud så mycket fantastiskt!!!!!!!!!!!!!! Kan inte fatta att det skapas såhär mycket grejer.

#5 - - Beata:

så mkt fint!

#6 - - Emma Vrede Svensson:

Va mycket kreativa saker ni har gjort!

#7 - - Stina - Tillvaron.se:

Men så himla fina grejer! Så tråkigt att jag inte varit med de senaste två gångerna. Till nästa gång ska jag bannemig anstränga mig att göra något :)

Svar: Ja, gör det! Har saknat dina bidrag de senaste månaderna. :) Ditt bidrag på tema lera är fortfarande mitt absoluta favorit-bidrag, och ligger högst på listan över saker jag bara måste sno idén till någon gång. ;)
Beatrice Hallberg

#8 - - Mikaela:

Alltså åååh så mycket fantastiska grejer! Älskar sammanställningarna i slutet av månaden! Tjoho nästa månad blir kul :D :D :D

Till top