Monthly Makers Adventskalender: Superglittriga julgranskulor

Monthly Makers / Permalink / 8
Idag har det blivit min tur att öppna dagens lucka i Monthly Makers adventskalender! Jag har fixat till ett gäng julgranskulor i olika färger med glitter, för att de ska passa varandra bättre i granen. Allt gjort med enkla medel och för (nästan) inga pengar!
 
 
Detta behöver du:
 
Julgranskulor
Glitter
Någon form av flytande lim
Pensel
Bunke
Ev. nål och tråd samt något att hänga upp kulorna i för torkning/ett papper att torka kulorna på
 
(Dammsugare)
 
 
1. Ta en julgranskula, håll den i handen och måla ett tjockt lager lim på den. Se till så att limmer täcker, jag upptäckte att det blev små "hål" i limmet här och var ibland.
 
2. Håll kulan över en bunke och strö över glittret, snurra kulan under tiden så att det hamnar över hela.
 
3. Skaka av den och lägg eller häng den att torka någonstans.
 
4. Upprepa med samtliga julgranskulor!
 
 
 
Se även till att få glitter exakt överallt! För det kan vara bra att veta att det hamnar prick överallt, och följer med en vart man än går. Därav dammsugaren i listan här uppe, den kommer definitivt att behövas efteråt!
 
 
Jag tycker själv att de passar så fint i granen eftersom de glittrar till både vid solljus, lampljus, öppen låga och de små ljusen i granen! Ett mycket välkommet inslag i vår lilla lägenhet, med andra ord. Det går fort, det ser bra ut och det kostar inte mycket mer än det man har hemma eller kan fynda på tillexempel Myrorna eller Emmaus i pengar + en liten flaska lim och en liten burk glitter. Allt som allt tror jag att jag la ca 50 kr, men glittret räcker ju till många fler projekt i framtiden!
 
◀︎ Annica öppnade gårdagens lucka, och imorgon får vi se vad för finurligt som gjorts hos Alicia! ►
 
 

Har du provat att följa någon av våra instruktioner, eller har du ett eget DIY-projekt, recept eller kul tips du vill dela med dig av? Kommentera med en länk eller maila [email protected] - vi lyfter några favoriter på Facebooksidan och i våra bloggar! Använd gärna #MonthlyMakersJul på Instagram och i andra sociala medier och följ oss på Facebook för att hänga med i lucköppningen! Hela listan med luckor hittar ni här

Vi som håller i Monthly Makers adventskalender är jag, AgnesAliciaAnna MaríaAnnicaBeataElsaJessJessica, Mikaela och Sandra!

#1 - - Louie:

Så väldigt fina :D

Svar: Tack så mycket!! :D
Beatrice Hallberg

#2 - - Wilda:

åh så enkelt och smart! superfint. haha, glitterfenomenet är så kul. jag minns en gång när jag hade en pysselgrupp för barn och jag råkade ta fram glitter. den lokalen var för alltid "den glittriga lokalen" efter det.

Svar: Tack! Var nästan på nivå "för enkelt", men vi ska ju uppmuntra till skapande, även enklare sådant tänker jag! :D Åh, barn och glitter alltså... På förskolan jag praktiserar på hade de glitter i typ "kryddburkar" med såna pyttehål i? Så det kom liksom bara ut det som skulle komma ut, och höll det hos ett barn i taget, haha. Men glitter = bäst!!
Beatrice Hallberg

#3 - - Alicia:

Alltså såå fint! Jag vill glittra allt nu hehehe :)

Svar: Jag meeed!! Fast Eric är lite... trött på glitter... jag förstår inte varför... ;)
Beatrice Hallberg

#4 - - Mikaela:

Fina! Och jaaa glitter försvinner nog inte på flera månader när man sysslat med det, haha. Dyker upp på de konstiga platserna ibland!

Svar: Haha, eller hur! Jag hittar glitter överallt fortfarande... Och tack!!
Beatrice Hallberg

#5 - - Clara Edvinsson:

Åh så fina! Vilken smidigt, kul och fint pyssel.

Svar: Tack! Ja, det är ju extra kul (tycker jag) när det är lätt och går relativt fort!
Beatrice Hallberg

#6 - - Jess:

Glittrigt och fint! Gjorde tavlor med motiv i glitter för några år sedan och herregud med glitter det var överallt efter det. Det är ju fint, men lite lite omständigt ändå, hehe.

Svar: Åh, har du några bilder på tavlorna? Är nyfiken! Och glitter är... både det bästa och det värsta som finns kanske?
Beatrice Hallberg

#7 - - Vajb:

Va fina! :)

Svar: Tack! :)
Beatrice Hallberg

#8 - - Jessica:

Hahaha alltså glitter! Men så snyggt! Älskar glitter.

Svar: Tack! Och alltså.. glitter <3<3
Beatrice Hallberg

Till top