Monthly Makers Inspiration: Återbruk

Monthly Makers / Permalink / 5
 
 
Som ni alla kanske vet vid det här laget så är månadens tema för Monthly Makers Återbruk. Vet ni inte vad Monthly Makers är? Klicka då på den svarta ikonen i menyn här till höger!
 
Jag tänkte att jag kunde dela med mig av lite tankar och idéer, samt självklart en moodboard! (hehe....)
Återbruk är kanske ett av de teman vi röstat fram i gruppen som är mitt svåraste. Jag tycker ju egentligen att det är superbra att återanvända, och jag tycker det är grymt när man ser andras idéer och skapelser! Men själv då? Jag tror helt enkelt att jag tycker det är så svårt för att jag aldrig övat på det. Men det ska det såklart bli ändring på nu!
 
Jag vet ju inte hur mycket återbruksgrejer ni har gjort, men egentligen är det ju inte svårare än sakerna här i moodboarden. Man kommer långt med små enkla medel! Vill ni veta vart idéerna ovan kommer ifrån, så klicka på respektive text under bilden. Vill ni har fler idéer kan ni kika in på min Pinterest. Rekommenderar framför allt DIY - Furniture and Home Decor, DIY - Lights and Lamps, samt DIY - Other!
#1 - - Alicia:

Åh, bokstöden med hästen... Suck! Jag skulle så gärna vilja ha ett par fina bokstöd. Funderar på att bygga det av några dödfina mässingshästar jag fick av Andreas när vi precis blivit ihop. Och kul att mina snöglober fick vara med! :D

Jag vet inte alls vad jag ska göra den här månaden för jag har gjort så HIMLA mycket på temat att jag inte tänker på att det är återbruk längre. Lustigt hur olika det kan vara.

Svar: Ja, de är så himla fina! Synd dock att det är en länk som inte funkar, de är ju liksom från Etsy.... Men man gör vad man kan liksom! Och klart dina snöglober fick vara med! Kollade på din inspiration och bah "Nä, inte alls lika fina, varken innehåll eller bilder... Alicias it is!" Haha :D
Åh, jag önskar att jag hade gjort mer sånt här, men det är verkligen något jag övat på alldeles för lite, både typ i skolan på slöjden, på slöjdläger jag varit på och i mitt eget pysslande/skapande... Men det blir väl bättre med tiden! Jag får göra flera små, enkla saker till att börja med bara!
Beatrice Hallberg

#2 - - Mikaela:

Har ingen aning om vad jag vill göra än! Men ska också göra ett inspirationsinlägg, tror att mycket jag har gjort kan klassas som återbruk fast jag inte tänker på det! Ska gå igenom mina arkiv och kolla!

Svar: Nej, det är himla svårt att bestämma sig! Men som jag skrev till Sandra, tror jag det var, så tänker jag att jag kanske gör några små, enklare grejer, och så får jag se om jag visar en eller alla eller hur det blir! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Jessica:

Alltså så mycket fina grejer! Och jag säger samma som jag skrev i mitt inlägg, jag vet iofs inte hur du tänker kring återbruk, men för mig funkar det bara om jag liksom utgår från grejen jag vill återbruka, snarare än tvärtom. Alltså typ bara plocka fram några gamla CD-skivor och börja klipp i dem och se vad som händer! Det funkar iaf för mig. :D

Svar: Ja, det finns såååå mycket! Jag är egentligen alldeles för dålig på återbruk, men att utgå från saken man har låter ju helt rimligt. I will try this! :D Tänker som jag skrivit till ett par av de andra att jag gör flera saker, och sen får vi se vad jag visar!
Beatrice Hallberg

#4 - - Ellen Lindberg:

Ser så mycket fram emot månadens tema! Förra gav verkligen så mycket inspiration, detta blir nog minst lika bra :)

Svar: Ja, jag också! Även om jag själv tycker det är svårt, så ska det bli superkul att se vad det blir, och vad alla andra gör! :)
Beatrice Hallberg

#5 - - alina:

Så coolt!

Svar: Åh, tack så mycket! :)
Beatrice Hallberg

Till top