Tre saker du kan göra på Alla Hjärtans Dag

Tips & Guider / Permalink / 5
Det är ju många där ute som inte firar alla hjärtans dag, jag är till exempel en av dem, och mest tycker jag att det är lite överskattat. Det kan ju ha att göra med att jag alltid tyckt att min födelsedag är ju dagen innan, jag behöver ju inte fira något annat än mig! Men nog om det, jag tänkte att för er andra som inte firar detta märkbart, kanske för att ni inte har en partner eller för att ni inte vill - här har ni tre andra saker ni kan göra!
 
 
 
❖ Gå på museum! Själv eller med någon annan! Det finns ett i nästan varenda stad, och många muséer öppnar upp nu igen om de varit stängda över vintern. Bland annat tipsar jag om utställningen KNITWARE - Chanel till Westwood, som har vernissage här på Falkenbergs Museum just i morgon! Tider och info hittar ni i Facebook-Evenemanget här. Bland annat visas originalplagg och utställningen invigs av paret som äger samlingen!
 
 
 
❖ Häng med dina bästa kompisar! I brist på såna utan respektive, gör det till något bra ändå! Kanske ni kan skippa den romantiska middagen, rosorna, chokladen och det där, och hitta på något annat? Typ ta en solskenspromenad (hoppas på bra väder!), ta en fika eller ha filmkväll? Gör något vanligt, men häng tillsammans i alla fall!
 
 
 
❖ Gör en spellista på Spotify med broken heart-låtar, köp hem allt gott du har råd med/vill ha i affären, allt gills. Välj ut 2-4 filmer på Spotify, Hemmakväll eller annat valfritt sätt, och bädda upp med alla kuddar, täcken och filtar du äger. Ha finmiddag själv, komplett med tända ljus, för att sen mysa ner dig i sängen eller soffan med de bästa filmerna du vet!
 
Vad är din bästa icke-romantiska sak att göra på Alla Hjärtans Dag? Dela gärna med dig av annat man kan hitta på i kommentarerna, på så sätt kan andra som hittar hit välja och vraka bland fler saker än bara dessa!
#1 - - ISA:

kompisar är ju bäst! slår ett slag för lång-knytis-fika :)

Svar: Låter helt gudomligt grymt!
Beatrice Hallberg

#2 - - Jessica:

Åh, för alla som bor i Stockholm angående första punkten så kan jag väl rekommendera att gå på Liljevalchs vårsalong eller något som öppnar nu i helgen - Louise Bourgeois på Moderna Museet! http://www.modernamuseet.se/sv/Stockholm/Utstallningar/2015/Louise-Bourgeois/

Svar: Åh, ja! Önskar lite att jag bodde i Sthlm, haha. Men får väl åka i vår!
Beatrice Hallberg

#3 - - Sofia:

Hej, såg att du hade skrivit hos Flora angående ångest, och du pluggar i lund väl? så kan tipsa om psykoterpimottagninen som går under universitetet. man går 1 eller 2 termier, en gång i veckan. första samtalet kostar 150 sen 120 kr. Tipsar verkligen om det. =)
Ta hand om dig! kram,

Svar: Tack för tipset, ska kolla upp detta! Kram
Beatrice Hallberg

#4 - - stina:

detta blogginlägg var gött å fint tycker jag!

Svar: Tackar och bockar! Känns bra när det uppskattas! :)
Beatrice Hallberg

#5 - - Frida:

Men åh vilka bra tips! Älskar speciellt det första, att gå på museum är inte lika uppskattat som det förtjänar att vara <3 Och du, grattis i efterskott! :D

Svar: Åh, tack och tack! :D Och jag håller med, museum är otroligt underskattat!!
Beatrice Hallberg

Till top