Utflykten till Hjärup & Jakriborg

Resor & Utflykter / Skåne / Permalink / 5
 
Solen sken i morse vilket var efterlängtat och bra, eftersom vi hade planerat en liten utflykt! Efter en stor frukost bestående av mängder av grejer tog vi tåget till Hjärup. Jag har pratat om att åka hit sen vi flyttade till Malmö, och nu blev det äntligen av. Själva Hjärup var väl egentligen inte målet, utan den lilla delen av Hjärup som heter Jakriborg.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi gick omkring i lite drygt en halvtimme i den för närvarande blåsiga och kalla lilla delen av samhället, och det är verkligen otroligt fint och mysigt! Om än lite dött nu en kall söndag i februari. Vi planerar att åka tillbaka en varmare dag i vår, när det kanske är lite mer liv i stan! Men det är helt klart värt det att utforska små, trånga gränder och gator en stund.
 
 
Sen åkte vi vidare till Lund, gick omkring och jag visade Eric vart jag går i skolan numera. Vi tog en runda förbi St. Jakobs för fikabröd, och vidare mot ICA för att köpa dricka. Egentligen hade vi tänkt stanna och fika på St. Jakobs, men det var så mycket folk att vi köpte hem i stället.
 
 
 
 
 
Det här är Eric när han tycker att "nu kan vi väl fika i stället, sluta ta kort på allt".
 
 
 
 
 
Sen fikade vi upp vårt fika och nu tar vi det bara lugnt resten av dagen! Ikväll blir det någon pastarätt med kyckling och tomater, och i morgon har jag städ-dag eftersom jag är ledig.
 
Hur har eran dag varit såhär långt? En lugn och trevlig söndag eller har ni hittat på massor av grejer?
#1 - - Tyg och otyg:

Åh, de där husen har jag sett från tågfönstret någon gång, ser häftigt ut!
När det gäller nagellacksmarmoreringen, så går det inte åt så mycket, några droppar av vardera färg typ, men det blir väl finast om man har åtminstone 2-3 olika färger.

Svar: Ja, de är sjukt fina! Hoppas bara på lite mer värme nästa gång, så jag orkar ha framme kameran på riktigt, hehe.Tack för bra svar, förresten. Får kanske testa att marmorera ändå!
Beatrice Hallberg

#2 - - Madson:

Åh, nu fattar jag vad det är för fina hus jag ser när jag åker mellan Lund och Malmö ju! Har aldrig kunnat sätta namn på dem.
Min söndag har tillägnats fotografering och bloggeri som vanligt ^^

Svar: Ja, jag undrade tills jag googlade och hittade Jakriborg, men det är svårt att veta om man inte har någon aning alls vad man ska leta efter... Men de är superfina i alla fall!
Låter som att du haft en bra söndag, helt enkelt! :)
Beatrice Hallberg

#3 - - Jess:

Ser ut att vara jättemysigt, kan tänka mig att det är hur fint som helst på våren :)

Svar: Ja, jag tror det också. Antagligen kommer färgerna fram bättre i vårsol än de gör i februarisol också, ska helt klart dit igen! :)
Beatrice Hallberg

#4 - - ISA:

ser verkligen ut som danmark! :D så mysigt och lite pittoreskt. och behöver jag ens kommentera fikat? <3

Svar: Ja, men det är nybyggt och inspirerat från bland annat Medeltida byggnader i Sverige, Danmark och Tyskland, så det är säkert därför! :)
Beatrice Hallberg

#5 - - Sandra Lundin:

Så fina husen är på andra bilden :) Och fikan <3 åh. Så mysigt at göra utflykter ihop!

Svar: Ja, det är supermysigt! :)
Beatrice Hallberg

Till top